Grafik Tasarım Proje: Marka Kimliği Tasarımı

Ders Kodu: 
GRA 301
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilere marka kimliğini oluşturan grafik öğelerin tasarımı öğretilir, bu alanda güncel tasarım eğilimleri, başarılı kurumsal kimlik örnekleri paylaşılarak uygulamalar yaptırılır.
Dersin İçeriği: 

GRAFİK TASARIM PROJE: MARKA KİMLİĞİ TASARIMI dersinde öğrencilere marka yaratma stratejileri ve tasarım esasları örnek olaylar üzerinden anlatılır. Marka kimliği tasarımında güncel eğilimler tanıtılır, yeni tasarımlar ve yenilenen kimlikler incelenir, ulusal ve uluslararası marka kimliği tasarımcıları, ajanslar tanıtılır ve incelenir. Logo tasarımı, marka kimliğini oluşturan grafik öğelerin tasarımı, farklı formatlara uygulanması ve adaptasyon sürecince devamlılığının sağlanması, marka kimliği malzemelerinin tasarlanması, basılı mecrada, web ve mobil ortama uygulamaları öğretilir. Marka kimliği kitabı kapsamında kurulan sistem belgelenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1- Anlatım 2-Örnek Olay Analizi 3-Beyin Fırtınası 4- Sınıf içi Tartışma 5- Yaratıcı Problem Çözme 6- Gösterip yaptırma (Bilgisayar Uygulama)
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödevler B: Proje C: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Marka Kimliği Neden Önemlidir ve Nasıl İletişim Kurar?

Vision, meaning, authenticity, coherence, flexibility, commitment, value, differentiation, sustainability etc.

Projenin ve haftalık programın açıklanması.

 
2 Logo Tasarımlarının Sınıflandırılması:  Wordmark, Letterform Mark, Pictorial mark, Abstract Mark, Emblem, Dynamic Mark, Characters.

Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması.

Rakiplerin Analizi ve Araştırma Dosyası
3 Marka Yaratmada Güncel Tasarım Eğilimlerine Örneklerin Gösterimi: Pentagram, Landor, P.Scher, S.Sagmeister, B. Mau gibi tasarımcıların son yıllardaki tasarımlarından örnekler – örnek olay inceleme

Markanın hikayesi/mesajı ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması.

Eskiz Çalışmaları
4 Adobe Illustrator’da logo tasarımına yönelik araçların hatırlatılması.

Seçilen Eskiz Çalışmasının bilgisayar ortamında tasarımı.

Bilgisayarda Tasarımın çeşitlendirilmesi
5 Kurumsal Basılı Malzemelerin Tanıtılması ve Tasarım Kriterlerinin anlatılması. Baskıya yönelik kağıt kataloglarının paylaşılması. Ders boyunca bu malzemelerin tasarımının yapılması. Baskı için kağıt seçimi
6 Kurumsal Basılı Malzemelerin Maketlerinin Sunumu ve sınıf içi geri bildirimlerin paylaşılması. Maketlerin tamamlanması
7 Marka kimliğini oluşturan diğer elemanların tanıtılması, örneklendirilmesi ve tasarımları (mekânsal) Araştırma
8 Marka kimliğini oluşturan diğer elemanların tanıtılması, örneklendirilmesi ve tasarımları (üniforma-araç vb) Tasarım çalışmaları
9 Markaya ait yatay ve dikey layout tasarımlarının tanımlanması ve örneklendirilmesi (grid sistemleri-görsel kodlamalar-tipografi) Tasarım çalışmaları
10 Dijital Mecraya yönelik tasarımların örneklendirilmesi, logonun hareketlendirilmesi (basit animsayon) Tasarım çalışmaları
11 Promosyonel ürünlerin tasarımı, ve kullanıma yönelik yaratıcı ürün tasarımı (trend yaratmak) Yaratıcı

Promosyonel ürünler araştırmak

12 Ürünlerin paylaşımı ve sınıf içi geri bildirim verilmesi Yaratıcı ürün tasarımı
13 Ürün tasarımlarını Adobe Photohop’da sunuma hazırlama Mock-up çalışmaları
14 Tasarım Rasyoneli ve Pafta tasarımları Pafta tasarımları

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar  
  Logo Tasarım Kitapları (Brand Identity Design Books)

Dynamic Identities, How to create a living brand, Irene Van Nes

Eye, Novum, Computer Arts Dergilerinin Branding, Logo Design vb sayıları

http://www.pentagram.com, http://landor.com,  http://www.rebrand.com gibi tasarım ajanslarının, ödüllerinin web siteleri

Mevcut markaların örnek kurum kimliği kılavuzları

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %10
Ödev 3 %10
Seminer ve Sunum    
Proje (Final Sunumu) 1 %60
Toplam   %40
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100