Grafik Tasarım Proje: Reklam Tasarımı I

Ders Kodu: 
GRA 401
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
9
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilere reklam sektörüne yönelik reklam grafiğinin temelleri öğretilir, ulusal ve uluslararası reklam kampanyaları ve örnekler paylaşılır, tasarım uygulamaları yaptırılır.
Dersin İçeriği: 

GRAFİK TASARIM PROJE: REKLAM TASARIMI I dersinde öğrencilere ulusal ve uluslararası ödüllü reklam kampanyalarından örnekler gösterilir. Yaratıcı brief doğrultusunda reklam mecraları tanıtılır, bu mecralara yönelik grafik tasarımın esasları açıklanır ve konsept geliştirme, kampanya taşıyıcı görseli yaratma, çok mecralı reklam kampanyası tasarımı öğretilir. Hizmet ya da Ürün hakkında kurumsal imaj, lansman, promosyon ya da sosyal içerikli kampanyalar tasarlanabilir. Öğrenciler lisans programı sonrası için reklam sektörüne hazırlanırlar. Çok mecralı kampanya dahilinde Ürün/Hizmet Marka Yaratma, Ürün (Ambalaj) /Hizmet (Tanıtım Kiti), Gazete ve Dergi İlanı, Klasik ve yaratıcı Dış Mekan reklamı, Televizyon reklamı için Storyboard/konseptboard, Gerilla Reklam Uygulamaları, POP tasarımları (Satış Noktası Teşhir Malzemeleri), Kampanya micro site tasarımı, promosyonel ürün, broşür vb birçok mecraya yönelik tasarımlar üretilir.

Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test/Sınav B: Ödev C: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Reklam Grafigi tasarımında cesitli alalnalrda uretilmis projelerden poorneklerle proje dersinin onemini öğrencinin bilincine yelestirmek,m önemli uulusal ve uluslararası ornekler göstererek ilh almalarını ,etkilenmelerini sağlamak .  
2 Adimizdan yola çıkarak kişisel logomuzu( amblem ve tipografinin birlikte uyumlu bir sekilde kullanılması )  yapmak.Kartvizit, antetli kagır ve zarf, web sayfası tasarımı yapmak.  
3 Kişisel kurum kimliği çalışmalarına devam etmek.  
4 Var olan konuya  devam ederken daha geniş kapsamli bir kurum kimliği konusunu vermek. Bir banka, universite ,hastana, holding, yayınevi  vs gibi.  
5 Kurumun logosounu yaptırmak , Antetli kaggit, web sayfası tasarımı açılış sayfası, CD kapağı , brojur , yonlendirme tabelaları, yaka kartı, hediye seti, bilboart ,poster vs elamanlarının tasarımını yaptırmak.  
6 Kurum kimliği konusuna devam etmek  
7 Kurum kimliği konusuna devam etmek  
8 Kurum kimliği konusuna devam etmek  
9 Kurum kimliği konusna devam etmek  
10 TReklam Grafigi Tasarımında tannınmıs unlu ve tecrübeli bir tasarımcının sınıf ıcınde öğrencilere tavsoıyesi  
11 Unlu tasarımcı ile Works hop  
12 Simdiye kadar yapılan ödevleri ayrı ayri degerlendiriğp kritik etmek, olumlu ,olumsuz yönlerini söylemek.  
13 Bir dergini kapak ,tipopgrafi, ic tasarımı ile A’dan Z’ye tasarımını yaptırmak.  
14 Dergiyi sonuçlandırmak.  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav    
Ödev    
Seminer ve Sunum    
Proje    
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100