• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 121
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Heykel eğitiminin temel plastik değerleri olan; ışık – gölge, boşluk – doluluk, kütle–hacim ilişkilerini kavratarak üçüncü boyutun görülmesi sağlanır. Heykele ait olan sanatsal bilgilerin aktarımı ve malzeme yatkınlıklarının geliştirilmesi.
Dersin İçeriği: 

Malzemenin plastiği ile Üç boyutlu formların, rölyeflerin, büstlerin etütlerini kalıp teknikleriyle beraber deneyimleyip, üretilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Sunum 7: Grup Çalışması 14: Sergi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev C:Uygulama D:Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,7,14 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular  
1 Heykel dersi eğitimi için gerekli olan malzeme ve teknik bilgilerin anlatılması. 
Basit geometrik formlarla üç boyutlu çalışmalar yapılması.
 
2 Basit geometrik formlarla üç boyutlu çalışmalar yapılması.  
3 30x30 cm, boyutlarında anatomik örneklerden oluşan rölyef çalışmaları.  
4 30x30 cm, boyutlarında anatomik örneklerden oluşan rölyef çalışmaları.  
5 30x30 cm, serbest formlar ile rölyef çalışması. (organik –soyut)  
6 30x30 cm, serbest formlar ile rölyef çalışması. (organik –soyut)  
7 ARA SINAV
(Ara sınava kadar yapılan tüm çalışmalar değerlendirilecektir, teknik, malzeme kullanımı süreç sonuç odaklı olarak değerlendirilir)

Antik dönem heykellerinden (tors) kopya çalışması.

 
8 Antik dönem heykellerinden (tors) kopya çalışması.  
9 Antik dönem heykellerinden (tors) kopya çalışması.  
10 Antik dönem heykellerinden (büst) kopya çalışması.  
11 Antik dönem heykellerinden (büst) kopya çalışması.  
12 Antik dönem heykellerinden (büst) kopya çalışması.  
13 Serbest büst çalışması. (arkadaşlarının portrelerinden gözlemlenerek)  
14  
Serbest büst çalışması. (arkadaşlarının portrelerinden gözlemlenerek)
 
15 Serbest büst çalışması. (arkadaşlarının portrelerinden gözlemlenerek)  
16 FİNAL SINAVI    (dönem boyunca yapılan tüm çalışmalar değerlendirilecektir.)
 
 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav   50
Finalin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi.   X        
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.   X        
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi.     X      
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. X          
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. X          
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav - - -
Ödev - - -
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     113
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,52
Dersin AKTS Kredisi     5
Hiçbiri