• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 351
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bir özgün baskı tekniği olan “gravür” hakkında bilgi vermek ve farklı yöntemlerini uygulamak. - Sanatsal üretimin, özgün çoğaltımlarla, daha çok kitleye, daha kolay ulaşılabilirliği bilincini geliştirmek.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciye uygulama atölyelerinde artistik  gravür uygulama teknikleri öğretilerek araştırma ve proje uygulaması yaptırılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 4: Yorumlama/Tartışma 7: Grup Çalışması 14: Sergi 15: Proje
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev C:Uygulama D:Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,4,7,14,15 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1
  • Tanışma, dersin içeriği, işleyiş ve uygulama hakkında bilgilendirme.
  • Ödev; gravür mantığına uygun olarak hazırlanmış eskizler getirilecek.
 
2
  • Birinci ve İkinci çalışma için plakaların zımpara ve laklama işlemlerinin yapılması. 
 
3
  • Birinci çizilen eskizin plakaya aktarılması.
 
4
  • Prova baskıların yapılması
 
5
  • Çalışmanın son kontrollerinin ve düzeltmelerinin yapılması.
  • Prova baskıların yapılması
 
6
  • BİRİNCİ ARA SINAV DEĞERLENDİRMESİ 
  • Asıl baskıların yapılması ve numaralandırılması.
  • Ödev ; İkinci çalışma için eskiz getirilecek.
 
7
  • Asıl baskıların yapılması ve numaralandırılması.
 
8
  • İkinci baskı için seçilen eskizlerin laklı plakalara aktarılması.
 
9  
  • Nitrik asit yardımı ile çinko üzerine aktarılması.
  • Prova baskıların yapılması
 
10
  • İKİNCİ ARA SINAV DEĞERLENDİRMESİ 
  • İkinci çalışmanın son kontrollerinin ve düzeltmelerinin yapılması.
  • Asıl baskıların yapılması ve numaralandırılması.
  • Ödev ; Üçüncü çalışma için eskiz getirilecek.
 
11
  • Üçüncü çalışma (Aquatint ve şeker tekniği) ile ilgili eskizlerin plakalara aktarılması
 
12
  • Prova baskıların yapılması
 
13
  • Üçüncü çalışmanın son kontrollerinin ve düzeltmelerinin yapılması.
  • Asıl baskıların yapılması ve numaralandırılması.
 
14
  • Baskı uygulamalarına devam 
 
15
  • Son kontrollerin yapılıp baskıların sonuçlandırılması
 
16
  • FİNAL SINAV DEĞERLENDİRMESİ
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Malzemeler Derste kullanılan materyaller, atölyede mevcut olan malzemelerin dışında; Gravür için, değişik ebat ve kalınlıklarda çinkolar, kazıma yapmak için metal uçlar, linolyum ve ahşap baskı için ahşap ve linolyum levhalar, kazıma uçları. 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Birinci Ara Sınav 1 30
İkinci Ara Sınav 1 30
Final 1 40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi.   X        
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.   X     X  
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi.     X      
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.   X        
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav - - -
Ödev - - -
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     113
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,52
Dersin AKTS Kredisi     5
Hiçbiri