• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 402
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Desenin çağdaş bir anlatım dili olarak kullanımı.
Dersin İçeriği: 
  • Desenin çağdaş bir anlatım dili olarak farklı malzeme, teknik ve yaklaşımlarla uygulanması.
  • Desenin üç temel dinamiği olan nokta, çizgi ve alan meselesi norm dışı yorum ve uygulamalarla ele alınır, bir fikrin aracı olarak farklı bakış açıları geliştirilir ve deneysel uygulamalar yapılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,8 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1
  • Tanışma, genel çerçeve, malzeme bilgisi
 
2
  • Desene tarihsel bakış
  • Kavram üzerinden fikir geliştirmeler 1 (dersin öğretim görevlisi tarafından hazırlanmış havuzdan seçim)
 
3
  • Desene tarihsel bakış - Bir fikir geliştirmek
  • Kavram üzerinden uygulamalar 1
 
4
  • Kavram üzerinden fikir geliştirmeler 2 (dersin öğretim görevlisi tarafından hazırlanmış havuzdan seçim)
 
5
  • Kavram üzerinden uygulamalar 2
 
6
  • Kavram üzerinden fikir geliştirmeler 3 (dersin öğretim görevlisi tarafından hazırlanmış havuzdan seçim)
 
7
  • Kavram üzerinden uygulamalar 3
 
8
  • Ara sınav (dosya değerlendirme)
 
9
  • Kavram üzerinden fikir geliştirmeler 4 (öğrenci  tarafından belirlenmiş kavramlar üzerinden)
 
10
  • Kavram üzerinden uygulamalar 4
 
11
  • Proje, fikir geliştirme (öğrenci tarafından belirlenmiş bir kavram üzerinden)
 
12
  • Proje, fikir geliştirme ve uygulama
 
13
  • Proje, fikir geliştirme ve uygulama
 
14
  • Proje, fikir geliştirme ve uygulama
 
15
  • Proje, fikir geliştirme ve uygulama
 
16
  • Final Sınavı (dosya değerlendirme)
 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara sınav  1 50
Final sınavı  1 50
Toplam   100

 

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Devamlılık    
Atölye içi performans    
İnisiyatif geliştirebilme, konuşmalara katılım    
Farklılık    
Özgün fikir geliştirebilme    
Bütüncül bir sanatsal perspektif geliştirebilme    
Amaçlanan biçime ulaşabilmek için tekniğin efektif rolü    
Zamanı iyi kullanma, pratik çözüm üretebilme, finalize edebilme    

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. X          
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.   X        
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. X          
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.     X      
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav - - -
Ödev 4 10 40
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     168
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,72
Dersin AKTS Kredisi     7
4