Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Teknoloji derslerinde, öğrencilerin, resim sanatının tarihsel gelişim çizgisi içerisinde teknolojik gelişimini, uygulamalarla öğrenmesi amaçlanır. Sanatta malzeme, etki ve anlam ilişkisinin öğretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği:
Teknoloji derslerinde öğrenilen renk kuramları ve kompozisyon bilgilerinin farklı konularda geliştirilerek seçme- algılama-düzenleme-ifade etme becerilerinin uygulanması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4:Eleştirel Düşünme, 5: Araştırma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev D: Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştri konularında bilgiye sahiptir | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri kosunda bilgiye sahiptir. | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,2,3,4,5 | A,C,D | |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,2,3,4,5 | A,C,D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sanat teknolojisi kavramının açıklanması ve tartışılması, dersin amacının ve hedeflerinin belirlenmesi | |
2 | Kağıt kullanım yöntemleri ve değişik kağıt çeşitleri, kağıt üzerinde uygulabilecek teknikler | |
3 | Tuval Kullanım yöntemleri, tuval üzerinde uygulabilecek teknikler. | |
4 | Tuval Kullanım yöntemleri, tuval üzerinde uygulabilecek teknikler üzerine verilen bilgiler üzerinden uygulamalar yapılması | |
5 | Kolaj-assamblaj ve yapıştırıcıların olanakları ve kullanım teknikleri | |
6 | Fotoğraf ve basılı materyallerin resim diliyle kullanımı | |
7 | Çerçeve ve Paspartu kullanımı | |
8 | Boya çeşitleri ve özellikleri, boyanın çeşitli kullanım yöntemleri, değişik malzemelerle boyaların etkileşimleri | |
9 | Koruyucu malzemeler ve hangi malzemelerle hangi koruyucuların kullanılması gerektiği | |
10 | Fırçalar, rulolar, doku yaratan araçların açıklanması ve denenmesi | |
11 | Vize Sınavı | |
12 | Farklı tekniklerin birlikte kullanımı ve sorunları | |
13 | Farklı tekniklerin birlikte kullanım denemelrinin yapılması ve sorunlar üzerine tartışılması | |
14 | Sanayi tipi malzemelerin incelenmesi | |
15 | Çalışmalara devam edilir | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Malzemeler | Kağıt kullanımı, tuval kullanımı, kolaj-asamblaj, yapıştırıcı malzemeler, fotoğraf ve basılı materyallerin resim diliyle kullanımı, çerçeve ve paspartu çeşitleri, boya çeşitleri ve özellikleri, koruyucular, fırçalar, rulolar, doku yaratan araçalar, sanayi tipi malzemeler |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | x | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | x | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | x | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | x | |||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi | x | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | x | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | x | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | x | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | x | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | x | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | x | |||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 12 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |