• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 492
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
13
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dört yıllık lisans sanat eğitiminin son dönemine gelen mezun adayının, sanatsal bilgi, beceri ve tüm birikimlerini kullanarak, özgün bir eser ortaya koyması ve bu eserden hareketle bir sergi düzenlemesi. Mezuniyet sonrası yaşayacağı sanatsal üretim ve sunum aşamalarını deneyimlemesi. Mezun adayına sanatçı gibi düşünebilme konusunda kendi kendisini ölçme ve değerlendirmesi hedeflenir.
Dersin İçeriği: 

Proje odaklı yürütülen derste, 

  • Öğrenciden diploma projesi için çalışacağı konuyu Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri içerisinden ya da kendisinin bir konu belirlemesi istenir (Kavram).
  • Belirlediği kavram hakkında yazılmış metin, çalışmasının sürecini anlatan dosya ve proje taslağı, bölüm kurulunca belirlenmiş jüriye sunulur ve öğrenci proje çalışmasına başlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Sunum 7: Grup Çalışması 8: Ödev 9: Sözlü 10: İnceleme/Anket Çalışması 14: Sergi 15: Proje
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev C: Uygulama D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1
  • Dersin işlenişi ve programı hakkında bilgi verilir. 
  • Güncel Sanat atölyesi II Dersi dönem sonunda duyurusu yapılan ve dönem arasında belirlenmesi istenilen “kavram” sunulur.
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasınının (her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesine elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • Kavram üzerinde - TEORİK ARAŞTIRMA-OKUMA ve METİN OLUŞTURMA çalışmalarına başlanır.
 
2
  • Mezun adayının kendi belirlediği süreç haritasına (haftalık çalışma programına) sadık kalıp kalmadığı izlenir. Kavram hakkındaki araştırmaları izlenir. Her öğrenci kendi araştırmalarını süreç haritası üzerinden sunar.
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasınının (her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesine elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • Kavram hakkında  TEORİK ARAŞTIRMA-OKUMA ve METİN OLUŞTURMA ve PROJE için  GÖRSEL MATERYAL  TOPLANMASI çalışmalarına başlanır. 
 
3
  • Mezun adayının süreç haritası takip edilir. Çalışma planına neler eklediği yada takip edip etmediği kendisinden dinlenir. Haftalık çalışması ve okumaları dinlenir. 
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasınının (her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesine elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir.
  • PROJENİN  ŞEKİLLENDİRİLMESİNE GEÇİLİR. Eskizler hazırlanır. 
 
4
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasına görsel materyal toplma ile ilgili planlar eklenir(her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesine elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • Kavramın bir sonraki aşaması - PROJE DOSYASI JÜRİYE SUNULUR HALE GETİRİLMİŞTİR
  • -PROJE DOSYASI: Proje metni+proje görsel materyalleri+Proje Eskizleri + Projenin Maketi
 
5
  •   Dersin öğretim üyesinin önerisi üzerine Bölüm kurulunca belirlenen Jüriye, mezun adayları proje önerilerinde bulunurlar. Jüri ve dersin öğretim üyesinin kararları neticesinde sonuçlar duyurulur.
  • Projesi kabul edilmeyen ya da düzeltme istenilen öğrenciler, 7. haftaya kadar (iki hafta içerisinde önerilerini dersin öğretim üyesine sunarlar. İkinci defa jüri toplanmaz).
 
6
  • Projesi onaylanan öğrenciler, projelerinin çalışma ve uygulama planını dersin öğretim üyesine sunarlar ve çalışmaya başlarlar.
  • Çalışma Planı: Malzeme kullanımı+Mekan Kullanımı+Bütçe+Yüzey ya da alan tercihi +Zaman Yönetimi+Çalışma alanının hazırlığı  dilli 
 
7
  • VİZE (Vize dosyası İngilizce ve Türkçe iki dilli olarak hazırlanır.)

Aday, dönem başından itibaren yapmış olduğu,

  • Jüri Sunum Dosyasını
  • Jüriden onay almayan öğrencilerin yeni önerileri veya düzeltme yapılmış sunum dosyalarını
  • Jüri sonrası çalışma planlarını

dosya halinde atölyede dersin öğretim üyesi ve dersi alan diğer öğrencilere powerpoint olarak sunar. Sunum öğrencilere önceden dağıtılmış olan , aşamaları ve kriterleri belirlenmiş değerlendirme formunda her bir öğrenci tarafından ve dersin öğretim üyesi tarafından değerlendirilir. Değerlendirmelerin belirtilen oranlar çerçevesinde aritmatik ortalaması alınarak aday öğrencinin vize notu belirlenir.

 
8 Üçüncü aydan itibaren aday projesi ve çalışması ile yalnız bırakılır. Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir.  
9 Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir.  
10 Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir.  
11 Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir.  
12
  • Adayın diploma projesi tezini hazırlaması proje dosyası paylaşılır. Proje dosyasının çalışmaları başlatılır.
  • Aday projesinin aşamaları hakkında atölyede sunum yapar.
 
13
  • Çalışmalar devam edilir.
 
14
  • Proje Dosyası Türkçe - İngilizce iki dilli olarak hazırlanır.
  • Çalışmalar sonlandırılır. Proje dosyası kontrol edilir. Aday proje dosyasını atölye arkadaşlarına power point olarak sunar. 
  • Sunum öğrencilere önceden dağıtılmış olan , aşamaları ve kriterleri belirlenmiş değerlendirme formunda her bir öğrenci tarafından ve dersin öğretim üyesi tarafından değerlendirilir. 
  • Değerlendirmelerin belirtilen oranlar çerçevesinde aritmatik ortalaması alınarak aday öğrencinin final notuna eklenir.
 
15
  • Aday daha öncesinden ilan edilen yerde eserlerini sergiler ve sınav jürisine, izlemeye açık bir ortamda projesini powerpoint olarak sunar.
  • Soru cevap aşamalarına geçilir. 
  • Jüri kendilerine verilen kriterleri belirlenmiş değerlendirme formuna adayın projesi hakkındaki değerlendirmelerini yazar ve dersin öğretim üyesine teslim eder.
  • Adayın vize notunun, aynı dersi alan diğer adaylarca yapılan değerlendirme  notunun, dersin öğretim üyesinin vermiş olduğu notun aritmatik ortalaması alınarak FİNAL SON notu belirlenmiş olur.
  • Aday belirlenen formatta hazırlanmış “bitirme projesi raporu”nu bölüme teslim eder. 
  • Jüri üyelerine ayrıca “bitirme projesi raporu” kopyalanmaz ve sınav esnasında verilmez.
 
16    

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar “Sanatçı Gibi Düşün” Will GOMPERTZ, Yapı Kredi Yayınları, “Modern Sanatın Kısa Tarihi”, E.Osman ERDEN Hayalperest Yayınevi, “Sanatçının gerçekliği sanat felsefesi” Mart ROTHKO, Hayalperest Yayınevi, “Resmin Tarihi”, David HOCKNEY, Phaidon yayınları.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı  1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi.       X    
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.     X      
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi.       X    
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.       X    
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 8 112
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü     318
Toplam İş Yükü / 25 (s)     12,72
Dersin AKTS Kredisi     13

 

4