• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 316
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Sanatsal araştırma ve sorgulama sürecini farklı kavramlar ve malzemelerle deneyimleyerek sanatsal ifade gücünün artırılması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciye verilen kavramlar üzerinden;

Düşünme, araştırma, karar verme , deneyimleme, uygulama ve sonuçlandırma gibi sanatsal yaratıcılık süreci çalıştırılır.

  • Somut ve soyut iki temel düşünsel pratiği harekete geçirecek şekilde toplam 4 farklı kavram üzerinden dönemsel çalışma tamamlanır.
  • Kavram sayısı artırılabilir ancak toplamda 4 farklı (2 si somut, 2 si soyut, en az bir kavramın Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Kriterleri içerisinden seçilmiş olması) kavramın altına düşülmez.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 4: Yorumlama/Tartışma 5: Sunum 8: Ödev 9: Sözlü 15: Proje
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev C: Uygulama D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular  
1
  1. Dersin amacı, içeriği ve akışı hakkında bilgi verilir. “Sanatta sadeleştirme ve ifade gücü” başlığı araştırma konusu olarak verilir. İki sanatçı üzerinden karşılaştırmalı olarak vize ödevi olarak hazırlanır ve vize tarihinde İngilizce ve Türkçe olarak teslim edilir. 

Çalışma Konusu: ………….

Malzeme:..........

Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar.

 

  1.  
2
  1. Malzeme ile deneysel uygulamalara başlanır. Form, yüzey, doku gibi temel kompozisyon öğeleri üzerinden deneysel araştırmalar yapılır. 
  2. Denemeler gün boyu devam eder. Belirlenen doku, form ve yüzeyler seçilir.
  3. Belirlenen form, doku , biçim ve yüzeylerle kompozisyonlar oluşturulur. Kompozisyon denemeleri yapılır. 
  4. Belirlenen form, doku, biçim ve yüzeylerle kompozisyonlar oluşturulur. Kompozisyon denemeleri yapılır. 
  1.  
3
  1. Malzeme ile deneysel uygulamalara başlanır. Form, yüzey, doku gibi temel kompozisyon öğeleri üzerinden deneysel araştırmalar yapılır. 
  2. Denemeler gün boyu devam eder. Belirlenen doku, form ve yüzeyler seçilir.
  3. Belirlenen form, doku , biçim ve yüzeylerle kompozisyonlar oluşturulur. Kompozisyon denemeleri yapılır. 
  4. Belirlenen form, doku, biçim ve yüzeylerle kompozisyonlar oluşturulur. Kompozisyon denemeleri yapılır. 
  5. ……….. kompozisyon denemeleri ile çalışma sonlandırılır.

Bir sonraki çalışma konusu: ……….

Malzeme: Serbest.

Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar.

 
4
  1. “............” başlığı ile ilgili deneysel çalışmalara başlanır.
  2. Doku, yüzey, form, biçim gibi temel kompozisyon öğelerinin belirlenmesi için araştırma ve denemeler yapılır.

 

 
5
  1. Çember konusuna devam edilir ve ders sonunda çalışmalar sonlandırılır. 
  2. Bir sonraki ders konu ile ilgili çalışmalar derste sunulur ve üzerinde konuşulur.

Bir sonraki çalışma konusu (Kavram): …………..

Malzeme: Serbest

Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar.

 
6
  1. “..........” kavramı ile ilgili deneysel çalışmalara başlanır.
  2. Ön okumalar değerlendirilir.
  3. Ön taslaklar ve malzemeler incelenir. 
 
7 VİZE 
  1. “Sanatta sadeleştirme ve ifade gücü” başlıklı ve en az iki sanat eseri üzerinden karşılaştırmalı olarak yapılan araştırma konusu İngilizce-Türkçe olarak hazırlanır ve dosya halinde dersin öğretim üyesine teslim edilir.
  2. Teslim edilen her dosyanın içine bir cd’ de dosyanın dijital kopyası eklenir.
  3. …………….. başlıklı çalışma, aşamaları ve sonucu içeren görselleri içeren dosya halinde dersin öğretim üyesine teslim edilir. Çalışmalar yerinde incelenir.
  4. Final Sınavı Araştırma Konusu: “Sanatta çok seslilik ve resim sanatındaki karşılığı”. Final sınavında ingilizce / Türkçe olarak hazırlanır ve teslim edilir. 
 
8
  1. “Kesişme” kavramı ile ilgili deneysel çalışmalara devam edilir ve ders sonunda tamamlanır.

Bir sonraki konu (Kavram): “...............”.

Malzeme: Serbest.

Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar.

 

 
9
  1. “.............” kavramı ile ilgili deneysel çalışmalara başlanır.
  2. Ön okumalar değerlendirilir.
  3. Ön taslaklar ve malzemeler incelenir. 
 
10
  1. “............” kavramı ile ilgili deneysel çalışmalara devam edilir ve ders sonunda tamamlanır.

Bir sonraki konu (Kavram): “............”.

Malzeme: Serbest.

Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar.

 
11
  1. “...............” kavramı ile ilgili deneysel çalışmalara başlanır.
  2. Ön okumalar değerlendirilir.
  3. Ön taslaklar ve malzemeler incelenir. 
 
12
  1. “Karmaşa” kavramı ile ilgili deneysel çalışmalara devam edilir ve ders sonunda tamamlanır.

Bir sonraki konu (Kavram): “............”.

Malzeme: Serbest.

Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar.

 
13
  1. “..............” kavramı ile ilgili deneysel çalışmalara başlanır.
  2. Ön okumalar değerlendirilir.
  3. Ön taslaklar ve malzemeler incelenir. 
 
14
  1. “.......” kavramı ile ilgili deneysel çalışmalara devam edilir ve ders sonunda tamamlanır.
 
15 FİNAL 
  1. Final Sınavı Araştırma Konusu: “Sanatta çok seslilik ve resim sanatındaki karşılığı”. Final sınavında ingilizce / Türkçe olarak hazırlanır ve teslim edilir. 
  2. Vize sınavı sonrası proje çalışmaları: Tüm süreç boyunca yapılan denemelerin ve sonucun görsellerinden oluşan bir dosya halinde dersin öğretim üyesine teslim edilir. 
  3. Teslim edilen her dosyanın içine bir cd’ de dosyanın dijital kopyası eklenir.
 
16    

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı  1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi.   X        
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.   X     X  
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi.     X      
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.   X        
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 8 7 56
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü     262
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10,48
Dersin AKTS Kredisi     10
3