• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 302
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Klasik eserlerin kompozisyon çözümlemeleri hakkında bilgilendirmek ve özgün figüratif kompozisyonları büyük boyutlarda ifade etme becerisini geliştirmek. Öğrencinin kişisel anlatım dilini geliştirmek.
Dersin İçeriği: 

Sanat tarihindeki klasik örneklerden yola çıkarak büyük boyutlarda desen çalışması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat kültürü ve  sanatsal eleştri konularında bilgiye sahiptir 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri kosunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
9) Sanat tarihi konusunda  bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dönem içinde işlenecek konunun anlatımı ve bir sonraki ders için klasik eserlerden örneklerin incelenmesi. Malzemeler ile ilgili bilgilendirme.  
2 Konu seçimi, konunun kademeli uygulama süreciyle ilgili anlatım ve malzeme bilgilendirmesi.  
3 Seçilen eserin tamamının 70x50 cm boyutunda çalışılması.  
4 Seçilen eserin fragmanlarının (kadrajlar alınarak) irdelenmesi ve çözümlenmesi.  
5 Uzun kenarı 2.5 metre olan, kısa kenarı kompozisyona bağlı olarak belirlenecek olan kağıdın duvar veya düz bir zemine bantlanarak seçilen kompozisyonun bu kağıda büyütülerek aktarılması. 

Ödev: 2. dönem yapılacak olan özgün figüratif çalışma ile ilgili eskizler yapılması. (Bu çalışmada 1. dönem yapılan kompozisyonlar doğrultusunda öğrenci, kendi kompozisyonunu oluşturacaktır.)

 
6 Büyük çalışmanın kontrolü ve devamı.  
7 Büyük çalışmadaki detayların çözümlenmesi.  
8 ARA SINAV - Büyük çalışmanın ve figürlerin ayrı ayrı çizimlerinin tamamlanması ve teslim edilmesi.
 

 Ölçme ve Değerlendirme Kriterler:
 

  • Büyük ustalardan seçilen çalışmanın; 
  • Ölçeklendirme, teknik ve metodik uygulama süreçlerinin gözlemlenmesi.
  • Derse devamlılık ve dersteki performans.
 
9
  • Kişisel kompozisyon uygulamalarına geçiş. 
  • Vize öncesi yapılan kompozisyonlar doğrultusunda hazırlanan özgün figüratif kompozisyon eskizlerinin incelenmesi. (5. hafta verilen ödev dahilinde.)
 
10 Konu seçimi, konunun kademeli uygulama süreciyle ilgili anlatım ve malzeme bilgilendirmesi.  
11 Seçilen kompozisyonun tamamının 70x50 cm boyutunda çalışılması.  
12 Seçilen kompozisyonun fragmanlarının (kadrajlar alınarak) irdelenmesi ve çözümlenmesi.  
13 Uzun kenarı 2.5 metre, kısa kenarı kompozisyona bağlı olarak belirlenecek olan kağıdın duvar veya düz bir zemine bantlanarak seçilen kompozisyonun bu kağıda büyütülerek aktarılması.   
14
  • Büyük çalışmanın kontrolü ve devamı.
  • Büyük çalışmadaki detayların çözümlenmesi.
 
15 FİNAL SINAVI - Büyük çalışmanın ve figürlerin ayrı ayrı çizimlerinin tamamlanması ve teslim edilmesi.

Ölçme ve Değerlendirme Kriterler:
 

  • Kişisel anlatım dili 
  • Yorum yetkinliği
  • Teknik ve yöntem açısından yeterlilik
  • Derse devamlılık ve dersteki performans
 
     

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Malzemeler Kömür (Beyaz, sanguine, sepya, siyah kalem veya tebeşir), 70x50 cm 4 adet resim kağıdı, Uzun kenarı 2.5 metre, kısa kenarı kompozisyona bağlı olarak ayarlanacak kağıt.
Ödevler 5. hafta ödevi:  2. dönem yapılacak olan özgün figüratif çalışma ile ilgili eskizler yapılması. (Bu çalışmada 1. dönem yapılan kompozisyonlar doğrultusunda öğrenci, kendi kompozisyonunu oluşturacaktır.)

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Performans 1 20
Ödev 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi X          
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi   X        
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi X          
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi     X      
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12  
Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi
        X

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ara Sınav 2 6 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 6 18
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü     192
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,68
Dersin AKTS Kredisi     8
3