• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 361
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencinin, çağ, dönem üslupları ve sanatın farklı disiplinleri hakkında kıyaslayıcı bir yorum yeteneği kazanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: 
  • Sanat yapıtlarına farklı açılardan yaklaşabilme yetisini edinebilmek,
  • İncelenen sanatçı ve eser ile kendi çalışmaları arasında ilişki kurabilmek.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 4: Yorumlama/Tartışma 8: Ödev 9: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev B: Sınav D:Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat kültürü ve  sanatsal eleştiri konularında bilgiye sahiptir 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
9) Sanat tarihi konusunda  bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,4,8,9 A,B,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1
  • Silibus incelenir. 
  • Dönemlik Program Yapılır. 
  • Ders kitabı paylaşılır. 
  • Vize ödevi konusu verilir. Vize ödevi İngilizce ve Türkçe olarak hazırlanır ve vize sınavı esnasında pdf dosya olarak dersin öğretim üyesine teslim edilir. 
 
2
  • Sanat ve Tarih
 
3
  • İşaretler Yapmak
 
4
  • İşaretler Yapmak
 
5
  • Gölgeler ve Yanıltma
 
6
  • Gölgeler Ve Yanıltma
 
7
  • Zamanı ve Uzamı Resmetmek
 
8 VİZE SINAVI
  • Araştırma konusu Pdf formatta Türkçe-İngilizce olarak hazırlanır ve derin öğretim üyesine teslim edilir.
  • Yazılı sınav yapılır.
 
9
  • Brunulleschi’ nin Aynası ve Alberti’ nin Penceresi
 
10
  • Aynalar ve Yansımalar
 
11
  • Rönesans: Natüralizm ve İdealizm
 
12
  • Rönesans: Natüralizm ve İdealizm
 
13
  • Kağıt, boya ve Çoğalan Resim
 
14
  • Konuların tekrarı ve dönemin değerlendirmesi
 
15 FİNAL
  • Araştırma konusu Pdf formatta Türkçe-İngilizce olarak hazırlanır ve derin öğretim üyesine teslim edilir.
  • Yazılı sınav yapılır.
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  • Mağaradan Bilgisayar Ekranına RESMİN TARİHİ -David Hockney  & Martin Gayford -Çeviren Mine HAYDAROĞLU
Diğer Kaynaklar
  • Adnan Turani - Dünya Sanat Tarihi - İş.B.Yay-1983. 
  • Leyla Varlık  Şentürk, Analitik Resim Çözümlemeleri – Ayrıntı Yayınları, 2016. 
  • HeinrichWolfflin, Sanat Tarihinin Temel Kuramları, Remzi Kitabevi,1992
  • Prof.M.Zahit Büyükişliyen / Prof.Kaya Özsezgin, Sanat eserlerini İnceleme, Anadolu Üniversitesi Yayınları,1993.
  • E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1980.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Malzemeler İnteraktif ders notu paylaşımı.
Ödevler -
Sınavlar 1 Vize /1 Final 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Performans 1 20
Ödev - -
Toplam   60
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi X          
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi         X  
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi         X  
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi X          
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi

 

        X  
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi X          
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi       X    
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi X       -  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi         X  
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi         X  
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. X          
12  
Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi
    X    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     112
Toplam İş Yükü / 25 (s)       4,48
Dersin AKTS Kredisi     4
3