• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 213
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
10
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin, resim sanatının tarihsel süreci içerisinde teknik anlamda gelişimini, uygulamalarla öğrenmesi ve sanatta malzeme, etki ve anlam ilişkisinin öğretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciye renk kuramları ve kompozisyon bilgisi kazandırılarak algılama, seçme, düzenleme ve ifade etme becerilerinin geliştirilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 5: Sunum 7: Grup Çalışması 8: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev, C: Uygulama, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dönem içinde işlenecek konunun anlatımı ve hedef belirlenmesi.  
2 Yağlı boya malzeme kullanımının anlatımı. (şasi, tuval, palet, yağ, terebentin vs.)  
3 Canlı modelden Alla Prim tekniği ile 25x15cm portre eskizi.  
4 Canlı modelden Alla Prim tekniği ile tuval üzerine (50x65cm) portre çizimi ve alt yapısı.   
5 Canlı modelden Alla Prim tekniği ile tuval üzerine çalışmanın devamı.  
6 ARA SINAV Canlı modelden Alla Prim tekniğindeki yağlı boya tuval çalışmasının ve verilen ödevlerin tamamlanması ve teslim edilmesi.

Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:

  1. Öğretim üyesi tarafından verilen tuval ölçüsüne uyulması
  2. Alla Prim tekniğinin doğru aşamalarla uygulanması
  3. Ortaya çıkan çalışmanın orjinaline yaklaşma oranı
  4. Derse devamlılık ve dersteki performans
 
7 Yağlı boya portre (eller ile) 25x15 cm kompozisyon eskizi.  
8 Yağlı boya portre (eller ile giysili) tuval üzerine (100x80cm) çalışması.  
9 Yağlı boya portre (eller ile giysili) tuval üzerine (100x80cm) çalışması.  
10 Yağlı boya portre (eller ile giysili) tuval üzerine (100x80cm) çalışması.  
11 Canlı modelden yağlı boya tuval üzerine (120x90cm) nü figür çalışması eskizi.  
12 Canlı modelden yağlı boya tuval üzerine (120x90cm) nü figür çalışması.  
13 Canlı modelden yağlı boya tuval üzerine (120x90cm) nü figür çalışması.  
14 FİNAL SINAVI (Canlı modelden yağlı boya tuval üzerine (120x90cm) nü figür çalışmasının ve verilen ödevlerin tamamlanması ve teslim edilmesi.)

Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:

  1. Öğretim üyesi tarafından verilen tuval ölçüsüne uyulması
  2. Yağlı boya tekniğinin aşama aşama uygulanması
  3. Ortaya çıkan çalışmanın orjinaline yaklaşma oranı
  4. Derse devamlılık ve dersteki performans
 
15    
16    

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Malzeme listesi classroom üzerinden paylaşılacaktır.
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı  1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. X          
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.   X        
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. X          
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.         X  
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 8 7 56
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü     262
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10,48
Dersin AKTS Kredisi     10

 

2