• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ART 111
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Sanatın ve sanat tarihinin temel kavramlarını, sanat tarihi terminolojisini, tarih öncesi dönemlerden başlayarak sanat eserlerini ve eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal ve kültürel yapısını, doğu ve batı karşılaştırması ışığında incelemek.
Dersin İçeriği: 

Tarih öncesi dönemlerden 19. yüzyıl gerçeklik anlayışına kadar olan süreçte, sanatta biçimsel ve kavramsal dönüşümleri inceleyerek sanat tarihinin gelişimine dair bir kavrayış yaratmaktadır. Sanatın gelişimini etkileyen önemli sanatçılar, dönemler ve akımlar; görseller ve metinler üzerinden analiz edilecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma 4: Rapor Hazırlama ve Sunum 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev, D: Uygulama Becerisi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,2,5 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular  
1 Sanat Sanatçı ve Toplum İlişkileri, Sanat Eserlerinin İncelenmesi, İkonografik İnceleme, Plastik İnceleme.
  • Vize sınavı için her öğrencinin farklı bir konu seçebileceği araştırma konuları belirlenir ve öğrencilerle paylaşılır.
  • Araştırma konuları Türkçe ve İngilizce olarak iki dilli olarak hazırlanır. Vize haftası dersin öğretim üyesine teslim edilir. 
 
2 Primitif Halk Sanatları, Arkaik Dönem, Klasik Üslup, Barok Üslup Dönemi, Bilimsel Teknoloji Çağı   
3 Ortaçağ ve Erken Rönesans (Geç Gotik) : Gelişimi ve sanatçıları .

Ortaçağ 476-1280

Erken (Ön) Rönesans (geç gotik) 1280-1400

14. Yüzyıl Floransa Okulu

 
4 Ortaçağ ve Erken Rönesans (Geç Gotik) : Gelişimi ve sanatçıları .

Ortaçağ 476-1280

Erken (Ön) Rönesans (geç gotik) 1280-1400

14. Yüzyıl Siena Okulu

 
5 Rönesans, Erken /Yüksek Rönesans: Gelişimi ve sanatçıları. Erken Rönesans 1400-1480

15. Yüzyıl Floransa Okulu

15. Yüzyıl Alman Okulu

15. Yüzyıl Umbria Okulu

15. Yüzyıl Ferrara Okulu

15. Yüzyıl Flaman Okulu

15. Yüzyıl Venedik Okulu

 
6 Rönesans, Erken /Yüksek Rönesans: Gelişimi ve sanatçıları. 

Yüksek Rönesans 1470-1520

16. Yüzyıl Roma Okulu

16. Yüzyıl Venedik Okulu

16. Yüzyıl Alman Okulu

16. Yüzyıl Flaman Okulu

 
7 Vize Sınavı 

Sınav iki aşamalıdır. Aşamaların vize sınav notuna yüzdelik etkisi dersin öğretim üyesince belirlenir ve ilan edilir. 

  • Araştırma ödevleri teslim edilir.
  • Dersin öğretim üyesi tarafından yazılı sınav yapılır.
 
8 Maniyerizm ve Barok: Gelişimi ve sanatçıları.

17. Yüzyıl İtalya’da Barok Resim

17. Yüzyıl İspanya’da Barok Resim
 

  • FİNAL sınavı için her öğrencinin farklı bir konu seçebileceği araştırma konuları belirlenir ve öğrencilerle paylaşılır.
  • Araştırma konuları Türkçe ve İngilizce olarak iki dilli olarak hazırlanır. Final Sınavı haftası dersin öğretim üyesine teslim edilir. 
 
9 Maniyerizm ve Barok: Gelişimi ve sanatçıları.

17. Yüzyıl Kuzey Avrupa’da Barok Resim

17. Yüzyıl Fransa’da Barok Resim

 
10 Rokoko 1710-1780

Neoklasizm/Realizm / Gerçekçilik / Barbizon Okulu: Gelişimi ve sanatçıları.

 
11 Neoklasizm/Realizm / Gerçekçilik / Barbizon Okulu: Gelişimi ve sanatçıları.  
12 Yeni – Klasik Okul / Neo – Klasisizm: Jasques – Louis David Yaşamı ve Sanatı  
13  
Romantizm: Romantik Ressamlar ve Eserleri, William Turner Yaşamı ve Sanatı
 
14 Dönemin genel değerlendirmesi ve konuların tekrar edilerek hatırlanması. 

FİNAL SINAVI

Sınav iki aşamalıdır. Aşamaların final sınav notuna yüzdelik etkisi dersin öğretim üyesince belirlenir ve ilan edilir. 

  • Araştırma ödevleri Türkçe ve İngilizce olarak pdf formatında teslim edilir.
  • Dersin öğretim üyesi tarafından yazılı sınav yapılır.
 
     

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar
  • Leyla Varlık  Şentürk, Analitik Resim Çözümlemeleri – Ayrıntı Yayınları, 2016. 
  • HeinrichWolfflin, Sanat Tarihinin Temel Kuramları, Remzi Kitabevi,1992
  • E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1980.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı  1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. X          
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi.         X  
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.         X  
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. X          
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi.         X  
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. X          
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.       X    
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. X       -  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.         X  
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.         X  
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. X          
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     128
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,12
Dersin AKTS Kredisi     5
 

 

1