• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 204
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Kredi: 
2
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Türk Sanatı’nın tarihsel gelişimini, zaman-coğrafya ve çağ içerisindeki örnekleri, uygulama ve ifade biçimleri üzerinden sürekliliğinin görülmesi ve Türk Sanatı bilincinin kazandırılması.
Dersin İçeriği: 

Türk Sanatı’nın, İslamlıktan öncesi, sonrası, batılı anlayışa yönelme süreci ile Cumhuriyet sonrası dönemlerdeki üretim yöntemleri üzerinden analiz edilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 4: Yorumlama/Tartışma 5: Sunum 8: Ödev 9: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev, B: Sınav , D:Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 2,3,5,9,10 1,4,5,8,9 A,B,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular  
1 Dersin ve kaynakların tanıtımı
  • Vize sınavında teslim edilecek araştırma ödevi konuları duyurulur. Araştırma ödevi Türkçe ve İngilizce iki dilli olarak hazırlanır.
 
2 İslamlıktan önce Türk Sanatı (Hun, Göktürk ve Uygur Sanatı) ve İslamlıktan sonra Türk Sanatı (Karahanlı ve Gazneli Sanatı)  
3 Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçukluları Sanatı  
4 Beylikler dönemi ve ilk devir Osmanlı Mimarisi  
5 Klasik Osmanlı devri mimarisi ve diğer sanat alanlarının tanıtımı  
6 Batıya açılış ve Osmanlı Sanatı  
7 Ara Sınav
  • Yazılı sınav 
  • Araştırma ödevi teslimi. 
  • (Araştırma ödevi Türkçe ve İngilizce iki dilli olarak hazırlanır. Vize sınavına yüzdelik etkisi dersin öğretim üyesince duyurulur.)
 
8 Osmanlı Minyatür Sanatı, minyatür sanatında batılı etkiler, duvar resmi
  • Final sınavı araştırma ödevi konuları duyurulur.(Araştırma ödevi Türkçe ve İngilizce iki dilli olarak hazırlanır. Final sınavına yüzdelik etkisi dersin öğretim üyesince duyurulur.)
 
9 Osmanlı Mimarisinin Olgunluk Dönemi: Mimar Sinan, Son Devir Osmanlı Mimarisi  
10 Batılı anlamda Türk Resim Sanatının başlangıcı, askeri ve sivil okullarda sanat eğitimi, Primitifler  
11 Cumhuriyet dönemi kültür ve sanat ortamı, Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği  
12 D grubu, On’lar Grubu, Yeniler Grubu  
13 Türk Resminde soyut eğilimler ve yeni figüratif eğilim  
14 Türk Grafik, Seramik, Heykel, Özgün Baskı Sanatına ilişkin genel bir değerlendirme  
15 FİNAL SINAVI

Yazılı Sınav + Araştırma Ödev Teslimi (İngilizce Türkçe)

 
16    

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı  1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. X          
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi.         X  
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.         X  
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. X          
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi.         X  
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. X          
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.       X    
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. X       -  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.         X  
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.         X  
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. X          
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 5 40
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav - - -
Ödev 1 6 6
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     144
Toplam İş Yükü / 25 (s)         5,76
Dersin AKTS Kredisi     6
2