• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
TEXT 211
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencinin, yapacağı tasarımları, bilgisayar ortamında uygun programları bir araç olarak kullanarak gerçekleştirmesi.
Dersin İçeriği: 

Adobe Illustrator programının başlangıç ve orta seviyede nasıl kullanılacağı öğretilir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Temel çizim tekniklerini bilir ve renk oluşturup yönetir. 2,7,12 1 A,C
2) Bilgisayar ortamında doku tasarlar. 2,7,12 1 A,C
3) Basit ve gelişmiş formları bilgisayar ortamında oluşturur. 2,7,12 1 A,C
4) Model tasarımlarını vektörize eder. 2,7,12 1 A,C
5) Çalışmalarını yazı kullanarak sunuma dönüştürür. 2,7,12 1 A,C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ve dersin önemi hakkında bilgilendirme, dersin anlatım ve çalışma metodlarını açıklama YOK
2 Illustrator’e giriş,  döküman açma ve düzenleme YOK
3 Ilustrator’de temel araçları kullanma ve düzenleme YOK
4 Temel çizim ve renk araçları ile çalışma YOK
5 Renk üretimi ve fırça üretimi, kullanımı VAR
6 Farklı dosya formatlarına dönüştürme, kaydetme ve paylaşma VAR
7 Görseller ile çalışma, ithal dökümanlarla çalışma YOK
8 Ara Sınav YOK
9 Piksel tabanlı dökümanları vektöre dönüştürme YOK
10 Yazı ve metin kullanma ve yönetimi YOK
11 Doku ve sembol üretimi ve çalışma VAR
12 Deformasyon ve yeniden düzenleme araçları ile çalışma YOK
13 Piksel ve vektör tabanlı efektler ile çalışma YOK
14 Illustratör ve photoshop ile birlikte çalışma VAR

 

Kaynaklar

Ders Notu

Öğretim elemanının basılmamış ders notları

Diğer Kaynaklar Illustrator User Guide / Medyasoft / Osman Gürkan

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Adobe.com / User Guide
Ödevler  
Sınavlar 1 Ara sınav, 1 Final

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %100
Kısa Sınav - -
Ödev    
Toplam  1 %100
Finalin Başarıya Oranı  1 %50
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 %50
Toplam  2 %100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersi

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi.          
2 Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi.       x  
3 Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi.          
4 Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı.          
5 Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi.          
6 İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı.          
7 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi.         x
8 Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması.          
9 Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı.          
10 İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi.          
11 Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı.          
12 Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması.     x    
13 Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı.          
14 Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı.          
15 Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı.          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev - - -
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     58
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,32
Dersin AKTS Kredisi     2

 

2