• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 415
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
13
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Sanatsal araştırma ve sorgulama sürecinin farklı disiplinler ile deneyimlenmesini ve özgün yapıtlar üretilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: 
  • Sanatta disiplinlerarası ilişkiler, kuramsal ve uygulamalı çalışmalar
  • -Sanatta farklı anlatım biçimlerinin görsel yapılanması, biçim ve düşünce arasındaki ilişkilerin irdelenmesi, sorgulanması, yorumlanması
  • -Öğrencinin bireysel kimlik arayışlarına yönelebilmelerini sağlayabilecek tartışma ve proje uygulamaları
  • Sanat tarihsel görsel okumalar
  • Kavram geliştirme ve projelendirme
  • Projelendirilen kavramlardan en az birinin Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri içerisinden seçilmiş olması, 
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 4: Yorumlama/Tartışma 5: Sunum 8: Ödev 9: Sözlü 15: Proje
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev C: Uygulama D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,3,4,5,8,9,15 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular  
1
  • Dersin işlenişi ve programı hakkında bilgi verilir. Dönemlik kavram paylaşılır.
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasınının (her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesine elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • Kavramın ilk aşaması - KURAMSAL ARAŞTIRMA
 
2
  • Öğrencinin kendi belirlediği süreç haritasına (haftalık çalışma programına) sadık kalıp kalmadığı izlenir. Kavram hakkındaki araştırmaları izlenir. Her öğrenci kendi araştırmalarını süreç haritası üzerinden sunar.
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasınının (her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesine elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • Kavramın ikinci aşaması - OKUMA
 
3
  • Öğrencinin süreç haritası takip edilir. Çalışma planına neler eklediği yada takip edip etmediği kendisinden dinlenir. Haftalı çalışması ve okumaları dinlenir. 
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasınının (her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesine elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • Okuma, not alma ve metin oluşturma aşamalarına geçilir.
  • Kavramın bir sonraki aşaması - KURAMSAL İNCELEME ve YORUM.
 
4
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasına görsel materyal toplma ile ilgili planlar eklenir(her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesine elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • Okuma, not alma ve metin oluşturma aşamalarına geçilir. Öğrencinin kavram hakkında hazırladığı metin sınıfa sunulur ve üzerinde tartışılır. (Öğrencinin tüm bu çalışma periyodu içerisindeki araştırmaları, süreç içerisinde değişkenlik gösterebilir. İlk ay içerisinde yapılan teorik çalışmalar, adayın bir konuyu ele alma, o konuya kuramsal anlamda yoğunlaşma, sonuç çıkarma ve yorumlama pratiklerini deneyimlemesini hedefler. )Uygulama aşamasında kavramın ve çalışmanın değişiklik göstermesi olasıdır) 
  • Kavramın bir sonraki aşaması - KURAMSAL İNCELEME ve YORUM.
 
5
  • İkinci ayın başlangıcında haftalık süreç haritasına bağlı olarak kontroller yapılır ve kavram çerçevesinde toplanan görsel materyaller atölyede paylaşılır. (Materyallerin kendileri yerine dijital imajlarıda paylaşılabilir).
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasına görsel materyal toplma ile ilgili planlar eklenir(her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesi ile  elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • GÖRSEL ARAŞTIRMA 
 
6
  • Süreç haritasına bağlı olarak kontroller yapılır ve kavram çerçevesinde toplanan görsel materyaller atölyede paylaşılır.Adayın görsel materyaller içerisinden seçtiği imajlar hakkındaki düşünceleri dinlenir. (Materyallerin kendileri yerine dijital imajlarıda paylaşılabilir).
  • Bir sonraki hafta için yapacakları hazırlıkların süreç haritasına görsel materyal toplma ile ilgili planlar eklenir(her hafta düzenli olarak) dersin ertesi gününe kadar hazırlamaları ve dersin öğretim üyesi ile  elektronik posta yada dijital ortak platformlarda paylaşılması istenir. 
  • GÖRSEL ARAŞTIRMA VE SEÇKİ
 
7
  • VİZE (Vize Dosyası İngilizce-Türkçe iki dilli olarak hazırlanır.)

Öğrenci, dönem başından itibaren yapmış olduğu ,

  • Kuramsal araştırmalar
  • Okumalar
  • Kuramsal inceleme ve yorumlar
  • Görsel araştırma 
  • Görsel araştırma ve seçki

çalışmalarını, proje taslağı ile birlikte bir dosya halinde atölyede dersin öğretim üyesi ve dersi alan diğer öğrencilere powerpoint olarak sunar. Sunum öğrencilere önceden dağıtılmış olan, aşamaları ve kriterleri belirlenmiş değerlendirme formunda her bir öğrenci tarafından ve dersin öğretim üyesi tarafından değerlendirilir. Değerlendirmelerin belirtilen oranlar çerçevesinde aritmetik ortalaması alınarak aday öğrencinin vize notu belirlenir.

 
8 Üçüncü aydan itibaren öğrenci, projesi ve çalışması ile yalnız bırakılır. Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve öğrenci haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir.  
9 Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve öğrenci haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir.  
10 Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir.  
11 Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir.  
12
  • Öğrencinin projesi  hazırlaması proje dosyası paylaşılır. Proje dosyasının çalışmaları başlatılır.
  • Öğrenci projesinin aşamaları hakkında atölyede sunum yapar.
 
13
  • Çalışmalar devam edilir.
 
14
  • Çalışmalar devam edilir.
 

 
15

 

 
  • Çalışmalar sonlandırılır. Proje dosyası kontrol edilir. Öğrenci proje dosyasını atölye arkadaşlarına power point olarak sunar.  
  • Sunum öğrencilere önceden dağıtılmış olan , aşamaları ve kriterleri belirlenmiş değerlendirme formunda her bir öğrenci tarafından ve dersin öğretim üyesi tarafından değerlendirilir. 
  • Değerlendirmelerin belirtilen oranlar çerçevesinde aritmatik ortalaması alınarak aday öğrencinin final notuna eklenir.
  • Sunum dosyası İngilizce - Türkçe iki dilli olarak hazırlanır ve dersin öğretim üyesine dosya olarak teslim edilir.
  • Bahar döneminde diploma projesi dersini alacak öğrencilere, dönem arasında, proje dersinde çalışacakları “kavram” ı belirlemeleri  konusunda duyuru yapılır.
 
16    

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı  1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi.   X        
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.   X     X  
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi.     X      
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.   X        
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 8 112
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü     318
Toplam İş Yükü / 25 (s)     12,72
Dersin AKTS Kredisi     13
4