Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Sanatsal araştırma ve sorgulama sürecinin farklı disiplinler ile deneyimlenmesini ve özgün yapıtlar üretilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği:
- Sanatta disiplinlerarası ilişkiler, kuramsal ve uygulamalı çalışmalar
- -Sanatta farklı anlatım biçimlerinin görsel yapılanması, biçim ve düşünce arasındaki ilişkilerin irdelenmesi, sorgulanması, yorumlanması
- -Öğrencinin bireysel kimlik arayışlarına yönelebilmelerini sağlayabilecek tartışma ve proje uygulamaları
- Sanat tarihsel görsel okumalar
- Kavram geliştirme ve projelendirme
- Projelendirilen kavramlardan en az birinin Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri içerisinden seçilmiş olması,
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 4: Yorumlama/Tartışma 5: Sunum 8: Ödev 9: Sözlü 15: Proje
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev C: Uygulama D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
Öğrenci, dönem başından itibaren yapmış olduğu ,
çalışmalarını, proje taslağı ile birlikte bir dosya halinde atölyede dersin öğretim üyesi ve dersi alan diğer öğrencilere powerpoint olarak sunar. Sunum öğrencilere önceden dağıtılmış olan, aşamaları ve kriterleri belirlenmiş değerlendirme formunda her bir öğrenci tarafından ve dersin öğretim üyesi tarafından değerlendirilir. Değerlendirmelerin belirtilen oranlar çerçevesinde aritmetik ortalaması alınarak aday öğrencinin vize notu belirlenir. |
|
8 | Üçüncü aydan itibaren öğrenci, projesi ve çalışması ile yalnız bırakılır. Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve öğrenci haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir. | |
9 | Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve öğrenci haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir. | |
10 | Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir. | |
11 | Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir. | |
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
|
|
|
16 |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 8 | 112 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 318 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 13 |
4