Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Özgün, disiplinlerarası sanat yapıtları geliştiren, temel eserler üzerinden uygulama ve araştırma yapabilen; yeni kavramları çağdaş sanat yöntemleri ile sorgulayarak uygulamalı düzlemde irdeleyen akademisyen ve sanatçıları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Video sanatının tanıtımı, video film yapımı ve sunum tekniklerinin anlatımı, performans videosu yapımı ve sunumu, yeni medya teknikleri üzerine yorumlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 4: Yorumlama/Tartışma 5: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev, C: Uygulama, D: Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,4,5 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
Video Sanatının tanımı, yeri ve örnek çalışmalar |
|
2 | Video Çekim Teknikleri (Kamera çeşitleri, kamera açısı ve formatları) | |
3 | Görüntü aktarma ve kurgu Teknikleri | |
4 | Görüntü aktarma ve kurgu Teknikleri | |
5 | Video Yapım ve sunum teknikleri / Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi | |
6 | Video Film Yapım ve sunum örnekleri | |
7 | Video Enstalasyon Yapım ve Sunum Teknikleri | |
8 | Video Enstalasyon Yapım ve Sunum Teknikleri | |
9 | Performans Videosu Yapım ve Sunum Yöntemleri | |
10 | Performans Videosu Yapım ve Sunum Yöntemleri | |
11 | Video Film ve Resim İlişkisi üzerine Kurgu Denemeleri | |
12 | Video Film ve Resim İlişkisi üzerine Kurgu Denemeleri | |
13 | Yapılan Projeler üstünden Teknik ve kuramsal yorumlar | |
14 | Yapılan Projeler üstünden Teknik ve kuramsal yorumlar | |
15 | Yeni Medya teknikleri üzerine yorumlar | |
16 | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri