• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 117
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Sanatın yaşamda ne ifade ettiğine dair, farklı bağlamlarda eleştirel bir farkındalık sağlamak. Desen uygulamaları ile disiplinler arası bir “ilk temas” deneyimi yaşatmak.
Dersin İçeriği: 

Sanat ve estetiğe dair birçok temel meseleye değinen tartışma ve araştırmaların yanı sıra bir deneyim olarak, desen kalemi, füzen, pastel, vb. malzemeler ile kağıt üzeri çizim uygulamaları yapılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 4: Yorumlama/Tartışma 5: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev, C: Uygulama, D: Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,2,4,5 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1
  • Tanışma, genel çerçeve, malzeme bilgisi
 
2
  • Sanat nedir? Sanatçı nedir?
  • Desen nedir?
 
3
  • Estetik ve sanat
  • Kağıt üzerine resim kalemi ile desen uygulamaları (üç boyutlu geometrik formlar)
 
4
  • Sanat tarihi
  • Kağıt üzerine resim kalemi ile desen uygulamaları (üç boyutlu geometrik formlar)
 
5
  • Sanat tarihi
  • Kağıt üzerine resim kalemi ile desen uygulamaları (üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyonlar)
 
6
  • Sanat ve toplum
  • Kağıt üzerine resim kalemi ile desen uygulamaları (üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyonlar)
 
7
  • Sanat ve felsefe
  • Kağıt üzerine farklı malzemeler (füzen, pastel vb.) ile desen uygulamaları (üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyonlar)
 
8
  • Ara sınav; test, dosya değerlendirme
 
9  
  • Sanat ve sosyoloji
  • Günlük yaşamdan seçilmiş objeler ile çizim uygulamaları
 
10  
  • Sanat ve kültür endüstrisi
  • Günlük yaşamdan seçilmiş objeler ile çizim uygulamaları
 
11
  • Günümüz sanatı
  • Günlük yaşamdan seçilmiş objeler ile oluşturulmuş kompozisyon çizimleri
 
12
  • Günümüz sanatı
  • Günlük yaşamdan seçilmiş objeler ile oluşturulmuş kompozisyon çizimleri
 
13
  • Sanat ve disiplinler arasılık
  • Canlı veya cansız modelden farklı malzemeler ile desen uygulamaları
 
14
  • Genel konuşmalar
  • Canlı veya cansız modelden farklı malzemeler ile desen uygulamaları
 
15
  • Genel konuşmalar
  • Canlı veya cansız modelden farklı malzemeler ile desen uygulamaları
 
16
  • Final sınavı;  test, dosya değerlendirme
 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav ( Test, dosya değerlendirme ) 1 50
Final Sınavı    50
Toplam   100

 

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Test sınavında alınan not    
Derse devamlılık    
Atölye içi performansı      
Çalışmaların eksiksiz olması    
Desene dair temel ilkeleri (malzemeyi verimli kullanabilme, doğru geometrik formu yansıtabilme, yerleşim, oran-orantı, açık-koyu ile hacim, vb.) geliştirerek uygulayabilmiş olmak    

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi.   X        
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.   X     X  
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi.     X      
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.   X        
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav - - -
Ödev - - -
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     113
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,52
Dersin AKTS Kredisi     5

 

Hiçbiri