1) Gelişen teknoloji karşısında pek çok sektör gibi müzik sektöründe de yatırım, üretim, pazarlama, gibi stratejik yollara bağlı unsurlar geniş bir değişim sürecindedir. Bu sürecin gereksinimleri ve sonuçlarının incelenmesi dersin öncelikli hedeflerindendir.
2) Telif hakları, satış gelirleri, bütçe ve bütçe açığı hesaplama yöntemlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
3) Müzik endüstrisindeki hiyerarşik düzende kimlerin ne görevler aldıklarını ve bu görevlerin şartlarının öğrencilere tanıtılması ve açıklanması.
4) Müzik endüstrisinde geçmişte yaşanmış ve incelenmesi gereken konuların tartışılması.
5) Müzik endüstrisinde yer alan sermaye ve finans yapılarının incelenmesi, fon oluşturma ve yatırım çekme yöntemlerinin araştırılması