Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, sponsorluk ve fonlamanın tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de ortaya çıkışı ve çıkışındaki etkenler ve kültürel faaliyetlerdeki önemi hakkında bilgi vermektir. Sponsorluk ve fonlama kültür ve sanat açısından değerlendirilecektir. Sponsorluk, mesenlik, reklam ve halkla ilişkiler konuları öğrenilecek ve bunlar arasındaki farklar ve ilişkiler tartışılacaktır. Sponsorlar için fon dosyasının içeriği hazırlanacak, kurumların sponsorluk ve fon sayesinde kazanımları açıklanacaktır.
Dersin İçeriği:
Bu derste sponsorluk kültür ve sanat açısından değerlendirilecektir. Sponsorluk, mesenlik, reklam ve halkla ilişkiler konuları öğrenilecek ve bunlar arasındaki farklar ve ilişkiler tartışılacaktır. Sponsorluk dosyasının içeriği hazırlanacak, kurumların sponsorluk sayesinde kazanımları açıklanacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kültür ve sanatın sponsorluk ihtiyaçlarının gerekçelerinin öğrenilmesi. | 2,7,8 | 1,2,3 | A,C |
2) Sponsorluğun ortaya çıkması, erken dönemlerden günümüze kadar geçen zamanda geçirdiği evreler ve bugünkü ekonomik koşullarla değerlendirilmesi | 2,7,10 | 1,2,3 | A,C |
3) Sponsorluğun yasal boyutları, düzenlemeler | 10,14 | 1,2,3 | A,C |
4) Sponsorluk dosyasının hazırlanması | 13 | 1,2,3 | A,C |
5) Sponsorluğun en çok kullanıldığı alanlar ve geri dönüşleri | 10 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Konular | Ön Hazırlık | |
Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav ve ödevler hakkında bilgi | ||
Yatırım Nedir? – Bir örnek üzerinden sponsorluğa giriş | ||
Sponsorluk, mesenlik ve hamilik – Benzerlik ve farklılıkları | ||
Sponsorluk amaçları; reklam, halkla ilişkiler, pazarlama, aidiyet ve markalaşma üzerine. | ||
Sponsorluğun ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi ve türleri.
Baumol teorisi ve örnekler |
||
Sanat, mezat ve çeşitli örnekler üzerinden sponsorluk. Kurumların sponsor olma nedenleri – işletmelere sanatın katkısı | ||
Özet | ||
Ara sınav | ||
Sponsorluk dosyası | ||
Saha gezisi – kurum ziyareti
(Jale Kuşhan Balmumu Heykel Müzesi - 21 Kasım 2016)
|
||
Türkiye’de kültür ve sanat sponsorluğunun toplumsal ve yasal boyutu | ||
Konuk | ||
Kültür ve sanata verilen destekler – Dünyada ve Türkiye’de kültür ve sanat sponsorluğu örnekleri | ||
Proje sunumları |
KAYNAKLAR | |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Ödev |
Sınavlar | Ara sınav |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakış açısına sahip olup, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibidir. | x | |||||
2 | Görsel Sanatlar ve Sahne Sanatları alanlarında akım, sanatçılar, üslupları, kullanılan malzemeler; konu ve teknik özellikler hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
3 | Kültür sektörünün oyuncuları hakkında bilgi sahibidir. | x | |||||
4 | Sanat , sanat yapıtı, sanatçı, izleyici, eleştirmen ve koleksiyoner arasındaki ilişkiyi tanımlar ve yürütür. | x | |||||
5 | İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimi ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
6 | Takım çalışmasının bilincindedir ve Sanat kurumlarında sanat yöneticiliği, küratörlük ve diğer organizasyonel konumlarda aktif görev alır. | X | |||||
7 | Sanat kurumlarında çalışanların (galeri, müze, sanat kurumları ve festival organizasyonlarında çalışanlar) görevlerini ve karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili bilgi sahibidir. Yönetici olarak onların arasındaki ilişkiler konusunda kilit öneme sahiptir. | X | |||||
8 | Yerel ve uluslararası platformlarda üretilen ve sergilenen yapıtları takip eder. Yeniliklere açıktır ve bunları kendi alan ve projelerine uyarlayabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunlara ihtiyaç duyulan güncel çözümleri getirme konusunda bilgi sahibidir. | x | |||||
10 | Zaman ve mekan bağlamında yeni projeler oluşturabilecek niteliktedir. Kolektif olarak planlama ve uygulama yaparak somut çıktılar elde eder. | X | |||||
11 | Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir ve bunları kültürel ve ekonomik anlamda yapılandırır. | X | |||||
12 | Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
13 | Araştırma yöntemleri, belgeleme ve arşivleme açısından bilgi sahibidir. | x | |||||
14 | Kültür endüstirisi alanında yazılı kontrat ve anlaşmaların şekli, içeriği ve hukuki yaptırımları konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
15 | Telif hakları, satış gelirleri, bütçe ve bütçe açığı hesaplama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 5 | 9 | 45 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
4