Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencinin, yapacağı tasarımları, bilgisayar ortamında uygun programları bir araç olarak kullanarak gerçekleştirmesi.
Dersin İçeriği:
Adobe Illustrator programının ileri seviyede nasıl kullanılacağı öğretilir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Çoklu doküman ve malzemelerle çalışabilir, onları kontrol eder ve düzenler. | 2,7,12 | 1 | A,C |
2) Katmanlarla çalışabilir, onları kontrol eder ve maskeleme tekniğini bilir. | 2,7,12 | 1 | A,C |
3) Vektör tabanlı 3B biçimler oluşturup düzenleyebilir. | 2,7,12 | 1 | A,C |
4) Piksel tabanlı verileri vektöre dönüştürebilir. | 2,7,12 | 1 | A,C |
5) Illustrator-Photoshop entegrasyonunu gerçekleştirebilir. | 2,7,12 | 1 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İleri Seviye illustratör eğitimi hakkında bilgilendirme, dersin işleyiş ve çalışma metodlarının açıklanması. | YOK |
2 | İllustratör programının genel çalışma prensiplerine hızlı bir hatırlatma | YOK |
3 | Çoklu döküman ve malzemelerle çalışma, kontrol ve düzenleme | YOK |
4 | Katmanlarla çalışma, katman kontrolü ve maskeleme tekniği ile çalışma | YOK |
5 | Özel renk üretimi, gradient ve maskelerle çalışma | VAR |
6 | Ileri seviye pen aracı ile çalışma, obje, ürün çizimi | VAR |
7 | ileri seviye çizim araçlarını ve pen aracını kullanarak, figür ve model çizimi | YOK |
8 | Ara Sınav | VAR |
9 | Vektör Tabanlı 3 boyutlu sembol ve şekiller oluşturma ve düzenleme | YOK |
10 | Yazı, sembol ve diğer vektör ve fotografik malzemelerle kolaj oluşturma ve düzenleme | YOK |
11 | Piksel tabanlı dökümanları vektöre dönüştürme ve photoshop dökümanları ile çalışma | VAR |
12 | Doku, pattern oluşturma ve düzenleme | YOK |
13 | Doku ve patternleri kullanarak yüzey giydirme projeleri | YOK |
14 | Illustrator – Photoshop entegrasyonu ve sonlandırma teknikleri | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öğretim elemanının basılmamış ders notları |
Diğer Kaynaklar | Illustrator User Guide / Medyasoft / Osman Gürkan |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Adobe.com / User Guide |
Ödevler | 5 Ödev |
Sınavlar | 1 Ara sınav, 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 5 | %50 |
Toplam | 6 | %100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 6 | %50 |
Toplam | 7 | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | ||||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | ||||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | ||||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | x | |||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | x | |||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
3