Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dokuma strüktürünün oluşturulma yöntemlerinin kavranması, dokuma tasarımı derslerinde dokuma kumaşların kumaş yapılarının planlanabilmesi için gerekli alt yapının sağlanması.
Dersin İçeriği:
Kumaş yapım yöntemleri, terimler, dokuma kumaşlarda kullanılan temel örgüler anlatılır, dokuma kumaşların teknik açıdan sınıflandırılması yapılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Uygulama, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Dokuma kumaşlarda kullanılan temel örgüleri ayırt eder. | 8 | 1,2 | A |
2) Dokuma kumaşlarda kullanılan temel örgüler ve kumaş yapım yöntemleri bilgilerini kullanarak kumaşların yapısal analizlerini yapar. | 8 | 1,2 | A |
3) Tasarım derslerinde tasarımını yaptığı dokuma kumaşların uygulamasında kullanılacak kumaş yapılarına karar verir. | 8 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kumaş Yapı Bilgisine giriş | Yok |
2 | Bezayağının tanımı, özellikleri, türevleri | Var |
3 | Diminin tanımı, özellikleri | Var |
4 | Motifli dimilerin özellikleri ve örnekleri | Var |
5 | Satenin tanımı ve özellikleri | Var |
6 | Tahar ve armürün tanımı ve yazılımları | Var |
7 | 1. ara sınav | Var |
8 | Krep Çeşitleri | Var |
9 | Örgüden krep oluşturma yöntemleri | Var |
10 | Örgülere renk raporu uygulaması | Var |
11 | 2. ara sınav | Var |
12 | Örgülerde gölgeleme yöntemleri | Var |
13 | Çift yüzlü ve takviyeli kumaşlar | Var |
14 | Çift katlı kumaşlar, çok katlı kumaşlar | Var |
Kaynaklar
Ders Notu | Öğretim üyesinin basılmamış ders notları |
Diğer Kaynaklar | - |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Dokuma kumaş örnekleri |
Ödevler | - |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 100 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Toplam | 2 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 2 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | ||||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | ||||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | ||||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | ||||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | x | |||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | ||||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2