Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Başta giysi ve aksesuar tasarımları olmak üzere, moda endüstrisi ile ilişkilendirilebilecek görünümlerin illüstratif açıdan anlatımının öğretilmesi.
Dersin İçeriği:
Giysi ve aksesuar tasarımlarının, çok çeşitli boyama materyalleriyle (Flomaster, ekolin, suluboya, kuru boya vb.) moda illüstrasyonu anlayışıyla hangi tekniklerle ifade edilebileceğinin aktarımı.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Flomaster, ekolin, suluboya, kuruboya vb. boyama materyalerinin kullanım tekniklerine haizdir. | 1,2,12 | 1 | A , C |
2) Stlize edilmiş insan figürü üstünde ilgili giysi ve aksesuarların öğrenilen boyama teknikleriyle ifade eder. | 1,2,12 | 1 | A , C |
3) Üretim öncesi tasarlama aşamasında tahayyül edilen ürünün illüstratif sunumunu yapar. | 1,2,12 | 1 | A , C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, tanışma ve oryantasyon. Gerekli malzemelerin temininin sağlanması için bilgilendirmelerin yapılması. | YOK |
2 | Çeşitli kumaş kalitelerinin illüstrasyon yöntemlerinin ele alınması. | YOK |
3 | Çeşitli kumaş kalitelerinin illüstrasyon yöntemlerinin ele alınması. | YOK |
4 | Çeşitli kumaş kalitelerinin illüstrasyon yöntemlerinin ele alınması. | YOK |
5 | Dersi sürdüren öğretim elemanının belirleyeceği moda görünümlerinin bütün halde illüstre edilmesi. | YOK |
6 | Dersi sürdüren öğretim elemanının belirleyeceği moda görünümlerinin bütün halde illüstre edilmesi. | YOK |
7 | Dersi sürdüren öğretim elemanının belirleyeceği moda görünümlerinin bütün halde illüstre edilmesi. | YOK |
8 | Ara Sınav | YOK |
9 | Öğrencinin oluşturduğu stilin ve moda görünümünün illüstre edilmesi. | VAR |
10 | Öğrencinin oluşturduğu stilin ve moda görünümünün illüstre edilmesi. | VAR |
11 | Öğrencinin oluşturduğu stilin ve moda görünümünün illüstre edilmesi. | VAR |
12 | Öğrencinin belirlediği aksesuar, saç, makyaj gibi görünüm oluşturan unsurların illüstrasyonu. | VAR |
13 | Öğrencinin belirlediği aksesuar, saç, makyaj gibi görünüm oluşturan unsurların illüstrasyonu. | VAR |
14 | Öğrencinin belirlediği aksesuar, saç, makyaj gibi görünüm oluşturan unsurların illüstrasyonu. | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu | Öğretim elemanının notları. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 6 Ödev |
Sınavlar | 1 Vize, 1 Final. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 6 | %60 |
Toplam | 7 | %100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 7 | %40 |
Toplam | 8 | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Tamamlayıcı Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | x | |||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | ||||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | ||||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | x | |||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 6 | 6 | 36 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri