Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bir ifade biçimi olarak örtünme gereksiniminin çağlar boyunca farklı kültürlerde hangi biçemlerle şekillendiğini aktarmak, moda olgusu üzerine görsel bir hafıza oluşturmak.
Dersin İçeriği:
Taş Devri’nden günümüze, coğrafi, iklimsel ve kültürel öğelerin şekillendirdiği giyim alışkanlıkları, dönemselleştirilerek karşılaştırılmalı olarak irdelenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Tarih öncesi topluluklarda, coğrafi ve iklimsel koşulların giyim alışkanlıklarını nasıl şekillendirdiğini bilir. | 1,2,4,11 | 1,2,3 | A,C |
2) İ.Ö. 8.-9. Y.Y.’lardan milada kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürünün nasıl şekillendiğini bilir. | 1,2,4,11 | 1,2,3 | A,C |
3) İ.S. 10. Y.Y.’a kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürünün nasıl şekillendiğini bilir. | 1,2,4,11 | 1,2,3 | A,C |
4) İ.S. 10. Y.Y.’dan 15. Y.Y.’a kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürünün nasıl şekillendiğini bilir. | 1,2,4,11 | 1,2,3 | A,C |
5) İ.S. 15. Y.Y.’dan 18. Y.Y.’a kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürünün nasıl şekillendiğini bilir. | 1,2,4,11 | 1,2,3 | A,C |
6) İ.S. 18. Y.Y.’dan günümüze kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürünün nasıl şekillendiğini bilir. | 1,2,4,11 | 1,2,3 | A,C |
7) Moda olgusunun ne olduğunu, nelerden etkilendiğini, nasıl bir politik yapılanma içerisinde vuku bulduğunu bilir. | 1,2,4,11 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş; dersin amacının, içeriğinin ve çıktılarının anlatılması. Değerlendirme yöntemlerinin aktarılması. | YOK |
2 | Tarih öncesi topluluklarda giyim alışkanlıkları | VAR |
3 | Tarih öncesi topluluklarda giyim alışkanlıkları | VAR |
4 | İ.Ö. 8.-9. Y.Y.’larla milada kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
5 | İ.S. 10. Y.Y.’a kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
6 | İ.S. 10. Y.Y.’dan 15. Y.Y.’a kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
7 | İ.S. 15. Y.Y.’dan 18. Y.Y.’a kadar olan dönemde Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
8 | Ara Sınav | YOK |
9 | İ.S. 18. Y.Y.’da Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
10 | İ.S. 19. Y.Y.’da Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
11 | İ.S. 20. Y.Y.’da Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
12 | İ.S. 20. Y.Y.’da Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
13 | İ.S. 20. Y.Y.’da Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
14 | İ.S. 20. Y.Y.’da Dünya’nın çeşitli bölgelerinde (Anadolu, Avrupa, Asya, Afrika, Amerikalar, Avustralasya...) giyim kültürü. | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öğretim elemanının kendi ders notları |
Diğer Kaynaklar | Konu ile ilgili tüm yayınlar. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 12 ödev |
Sınavlar | 1 ara sınav, 4 kısa sınav, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 4 | 25 |
Ödev | 12 | 25 |
Toplam | 6 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 70 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 6 | 30 |
Toplam | 7 | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık/Alan dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | x | |||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | ||||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | x | |||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | x | |||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | ||||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 4 | 2 | 8 |
Ödev | 12 | 5 | 60 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
3