Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Feminist yaklaşımların ve mevzuların moda endüstrisi ve tasarımla olan kavramsal ilişksinin kavranması.
Dersin İçeriği:
Moda tasarımında feminist yaklaşım ne demektir? Modadaki çağdaş konular feminist bir yaklaşım ve bakış açısı önermektedir. Feminizmi öne çıkaran tasarımcılar ve mevzuyu gündeme getiren koleksiyonlar. Kavram tasarımlar yapma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Feminist yaklaşımların ne olduğunu kavrar | 3,4,5 | 1,3 | A,C |
2) Kavram düşünmeyi öğrenir | 3 | 1,3 | A,C |
3) Eleştirel ve analitik dünmeyi öğrenir | 15 | 1,3 | A,C |
4) Kavramsal tasarımlar gerçekleştirir | 11,12 | 1,3 | A,C |
5) Toplumsal ve tarihi açıdan tasarımın uğraştığı çağdaş konular hakkında bilgiler edinir | 11,5 | 1,3 | A,C |
6) İlham aldığı fikri yorumlamayı öğrenir | 15 | 1,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Moda tasarımında feminist yaklaşım ne demektir? | YOK |
2 | Feminizm bağlamında moda endüstrisi | VAR |
3 | Feminizme gönderme yapan tasarımcılar | VAR |
4 | Kavramsal proje | VAR |
5 | Feminist hareket FEMEN podyumda – Nina Ricci, 2014 İlkbahar/Yaz hazır giyim kolaksiyonu defilesi | VAR |
6 | Mankenlik endüstrisi – feminiz – giysi ve kimlik | VAR |
7 | Ara sınav | VAR |
8 | Kavramsal tasarım ve feminizm | VAR |
9 | Kavramsal proje | VAR |
10 | Moda reklamcılığı ve kadının reklamlardaki konumu | VAR |
11 | Kadın bedenini konumlandıran erkek tasarımcılar | VAR |
12 | Bir anlatı olarak tekstil – O’nun hikayesini anlatmak | VAR |
13 | Alexander McQueen – Hihgland Rape koleksiyonu | VAR |
14 | Chanel – Karl Lagerfeld ve feminizm (Chanel ilkbahar/yaz 2015 protest koleksyonu) | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
The Whole Woman, Germaine Greer, Doublday 1999.
Fresh Lipstick Redressing Fashion and Feminism, Linda. M. Scott, 2006
Glamour. Women, History, Feminism. Carol Dyhouse, 2010 |
Diğer Kaynaklar | Youtube Videosu. The Ugly Truth Behind Fashion – Lucy Cates (model) ile röportaj. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 2 |
Sınavlar | 1 ara sınav, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 5 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 5 | 60 |
Toplam | 6 | 100 |
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | x | |||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | x | |||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | x | |||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | x | |||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | x | |||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | x | |||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 5 | 7 | 35 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri