Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; tematik ve kavramsal projeler vasıtasıyla öğrencinin tasarım vizyonunu geliştirmektir. Böylece; yaratıcı merakın, tasarım kimliğinin ve tasarıma bakış açısının oluşturulmasına katkıda bulunmaktır. Fikirlerin deneysel olarak geliştirilip yorumlanarak sonuçlandırılması ve tasarım çözümleri için önerilere dönüşmesi beklenir.
Dersin İçeriği:
Tasarım süreci dediğimiz şey nedir? Yaratıcı merak, araştırma ve tasarım çözümlerinin deneysel olarak geliştirilmesini gösteren bir dizi proje vasıtasıyla, önceki öğrenim deneyimlerinin entegrasyonunun sağlanması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Yaratıcı deneyleme | 1, 2,15 | 1,3 | A,C |
2) Tematik yorumlama | 1,2, 12 | 1,3 | A,C |
3) Bir tasarım konsepti geliştirme | 1,7, | 1,3 | A,C |
4) Araştırma ve Geliştirme | 1,2,3,4 | 1,3 | A,C |
5) Uygun tasarım çözümleri bulma | 15 | 1,3 | A,C |
6) İlham alının fikirleri yorumlama metodları | 15 | 1,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarım süreci dediğimiz şey nedir? | YOK |
2 | Tasarım – İlham ilişkisi | VAR |
3 | Moda ve Tekstil Tasarımı için araştırma | VAR |
4 | Bir temayı yorumlamak (1. Proje) | VAR |
5 | 1. Proje devam ediyor | VAR |
6 | Moodboard sunumu | VAR |
7 | Ara Sınav | VAR |
8 | Deneysel kontrüksiyonlar (2. Proje) | VAR |
9 | Geliştirme ve deneyleme (3. Proje) | VAR |
10 | 3. Proje devam ediyor | VAR |
11 | Eskiz defterleri ve bir temanın yorumlanışı (4. Proje) | VAR |
12 | 4. Proje devam ediyor | VAR |
13 | Görsel bilgiyi dönüştürmek | VAR |
14 | Tasarım çözümleri | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
Fashion Design Course Principles, Practice and Techniques. The Ultimate Guide for Aspiring Fashion Designers, Steven Faern, Thames and Hudson, 2010
Hussein Chalayan 1994-2010 Avrupa Kültur Başkenti
Techno Textiles Revolutionary Fabrics for Fashion Design Sarah Braddock and Marie O’Mahony, 1998
|
Diğer Kaynaklar | Proje örnekleri, görsel referanslar ve ilham kaynakları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | Çeşitli tematik ve kavramsal projeler |
Sınavlar | 1 arasınav, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 13 | 40 |
Toplam | 14 | 70 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 5 | 70 |
Toplam | 6 | 100 |
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | x | |||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | x | |||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | ||||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | x | |||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | x | |||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | x | |||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | x | |||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | x | |||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | x | |||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | x | |||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 13 | 4 | 52 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
3