Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Moda endüstrisinde, iş yaşamında pazarlama faaliyetlerinin daha kolay algılanmasını sağlamak, pazarlama planı yapmayı öğretmek.
Dersin İçeriği:
Pazarlamanın anlamı ve görevlerini anlatmak, pazarlama fırsatı, değer yaratmak, müşteri davranışı, marka oluşturma gibi konuları incelemek, pazarlama yönetim sürecini anlatmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C:Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Pazarlamanın anlamını kavrar | 3,7,11,14,15 | 1-2-3 | A-C |
2) Pazarlama fırsatı, değer yaratmak, müşteri davranışı gibi günümüz pazarlama kavramlarını bilir | 3,7,11,14,15 | 1-2-3 | A-C |
3) Marka kavramını bilir | 3,7,11,14,15 | 1-2-3 | A-C |
4) Marka yaratma sürecini bilir | 3,7,11,14,15 | 1-2-3 | A-C |
5) Pazarlama yönetim sürecini bilir | 3,7,11,14,15 | 1-2-3 | A-C |
6) Stratejik pazarlama yönetimini bilir | 3,7,11,14,15 | 1-2-3 | A.C |
7) Taktik pazarlama yönetim sürecini bilir | 3,7,11,14,15 | 1-2-3 | A-C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Pazarlama Kavramı | Var |
3 | Pazarlama Fırsatı | Var |
4 | Değer Yaratmak | Var |
5 | Müşteri Davranışı | Var |
6 | Müşteriyi Ve Pazarı Kesimlere Ayırmak | Var |
7 | Marka Değeri | Var |
8 | Marka Yaratma Süreci | Var |
9 | Ara Sınav Ve Ödev Değerlendirme | Var |
10 | Pazarlama Yönetim Süreci, Stratejik Planlama | Var |
11 | Pazarlama Araştırmaları, Konumlama | Var |
12 | Taktik Pazarlama, Ürün, Yer | Var |
13 | Fiyatlama | Var |
14 | Promosyon, Satış | Var |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Kotler On Marketing Ve Piyasada Bulunan Çeşitli Pazarlama Kitapları. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 6 Ödev |
Sınavlar | 1 Ara Sınav, 1 Final Sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sıra | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | % 70 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 6 | % 30 |
Toplam | 7 | % 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | % 50 |
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 7 | % 50 |
Toplam | 8 | % 100 |
Ders Kategorisi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, Algılama Ve İfade Edebilme Becerisi. | ||||||
2 | Farklı Görme Yöntemleri Ve Algılama Becerileri Geliştirilmesi. | ||||||
3 | Disiplinler Arası Düşünebilme Ve Bağlantı Kurabilme Becerisi. | X | |||||
4 | Görsel Ve Tarihsel Ağırlıklı Bir Bakış Ve Değerlendirme Perspektifi Kazanımı. | ||||||
5 | Tekstil Tasarımı İlkelerinin Anlaşılması, Sanatsal Ve Sosyal Gelişmelerin Tasarım Prensipleri Bağlamında İrdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan Bedeninin Ergonomi Ve Malzemeyle İlişkilendirilmesiyle Giysi Kalıbı Bilgisi Kazanımı. | ||||||
7 | Çağın Gerektirdiği Teknolojik İlerlemeleri Bir Tasarım Aracı Olarak Kullanabilme Becerisi. | X | |||||
8 | Dokuma Strüktürünün Oluşturulma Metodlarının Kavranması. | ||||||
9 | Bir Yöntem Kullanarak Özgün Tasarım Ürünleri Oluşturma Deneyimleri Kazanımı. | ||||||
10 | İnsan Bedeninin Ergonomi Ve Malzemeyle İlişkilendirilmesiyle Edinilen Giysi Kalıbı Bilgisinin Alet Kullanımıyla Uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım Felsefesini Destekleyici Sosyolojik Ve Tarihi Alt Yapı Kazanımı. | X | |||||
12 | Çizim Metodlarıyla Tekstil Yüzeylerini İfade Etme Becerisi, İnsan Bedenini Tanıyarak Kişisel İfade Tarzlarının Oluşturulması. | ||||||
13 | Endüstriyel Tekstil Deseninde Plan Alt Yapıları Ve Uygulama Yöntemleri Kazanımı. | ||||||
14 | Eser Veya Ürünün Tasarım Ve Değerlendirme Bilgilerinin Kazanımı. | X | |||||
15 | Özgün Yaratıların Projelendirilerek Uygulamalı, Görsel Ve Sözel Sunum Bilgilerinin Kazanımı. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir: 16x Toplam Ders Saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön Çalışma, Pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 6 | 8 | 48 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (S) | 4,92 |
4