Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Moda Stilisti olacak kişiye doğru model çizebilmeyi öğretmek.
Dersin İçeriği:
İnsan anatomisinin kanon ölçülerini anlatır ve 1/8-1/9-1/10 ölçülerindeki modellere giysi alternatifleri yükler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Çizim uygulamaları, 3: Birebir tashihler.
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Atölye içi konu çizimleri, B: Ödevler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İnsan anatomisi kanon ölçülerini bilir. | 1,2,12,14,15 | 1,2,3 | A.C |
2) Örnek modellerden kopyalar yapmayı bilir. | 1,2,12,14,15 | 1,2,3 | A.C |
3) Giysi alternatiflerini modellere uygular. | 1,2,12,14,15 | 1,2,3 | A.C |
4) Model çizimlerinde malzeme denemeleri yapar. | 1,2,12,14,15 | 1,2,3 | A.C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çıplak Görme / Işık-Gölge | YOK |
2 | Yüz Tamamlama / Kopyalama+Yaratıcılık | VAR |
3 | Kadın Modelden Siyah-Beyaz Kopyalama | VAR |
4 | Kadın Modelden Renkli Kopyalama | VAR |
5 | Erkek Modelden Renkli Kopyalama+Yaratıcılık | VAR |
6 | I. VİZE | VAR |
7 | Kumaşlı Giysi Model Çizimleri | VAR |
8 | Derili Giysi Model Çizimleri | VAR |
9 | Model Alternatif Çizimleri | VAR |
10 | Önlü ve Arkalı Deri Giysi Çizimleri | VAR |
11 | Aktif Spor Giysi Çizimleri | VAR |
12 | II. VİZE | VAR |
13 | Final Konusu Ön Çizimleri | VAR |
14 | Final Konusu Ön Çizimleri | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
-- |
Diğer Kaynaklar | Yapılmış İyi Örnekler + Moda Dergileri |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar | |
Ödevler | 14 Ödev |
Sınavlar | 2 ara sınav, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 50 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 14 | 50 |
Toplam | 15 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 15 | 50 |
Toplam | 16 | 100 |
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | x | |||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | ||||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | ||||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | x | |||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | x | |||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 14 | 4 | 56 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
2