Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilerin, takı tasarımı ve üretim teknikleri hakkında genel bir bilgi edinmesini sağlamak.
Dersin İçeriği:
Takı tasarımı tekniklerinden olan mum tekniği, değerli ve yarı değerli taş bilgileri, ürünün tasarım ve tüm üretim aşamaları, kuyumculuk sektörü ve sistemi hakkında temel bilgiler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Takı tasarımı ve üretiminde kullanılan malzeme ve aletleri tanır. | 2,3,4,7,9,15 | 1,2,3 | C |
2) Kuyumculuk mesleğinin özelliklerini sıralar. | 2,3,4,7,9,15 | 1,2,3 | A,C |
3) Takı tasarımı ve seri üretimi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 2,3,4,7,9,15 | 1,2,3 | A |
4) Değerli ve yarı değerli taşları analiz eder. | 2,3,4,7,9,15 | 1,2,3 | A,C |
5) El işi ve seri üretim tekniklerini tanır ve gösterir. | 2,3,4,7,9,15 | 1,2,3 | A,C |
6) Ürünlerin piyasa konumlandırmalarını ve maliyet hesaplama aşamalarını açıklar. | 2,3,4,7,9,15 | 1,2,3 | A,C |
7) Atölye ve mağaza ilişkisini analiz eder ve tanır. | 2,3,4,7,9,15 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve atölye güvenlik ve kullanım bilgisi. | YOK |
2 | Kullanılacak aletlerin tanıtılması. | VAR |
3 | Üretilecek modele uygun tekniklerin uygulamalı gösterilmesi. | VAR |
4 | Üretilecek modele uygun tekniklerin uygulamalı gösterilmesi. | VAR |
5 | Eskizlerin muma aktarılması ve dekupajı. | VAR |
6 | Uygun tekniklerle belirlenen modelin üretimi. | VAR |
7 | Uygun tekniklerle belirlenen modelin üretimi. | VAR |
8 | Uygun tekniklerle belirlenen modelin üretimi. | VAR |
9 | Ara Sınav | VAR |
10 | Mum üzerinde çalışılan modellerin, döküm aşamasının anlatılması. | VAR |
11 | Değerli ve yarı değerli taşların tanıtılması. Ders içeriğine uygun görsel materyal gösterimi. (Video,slayt) | VAR |
12 | Dökülen ürünlerin görsel bir sunum haline getirilmesi. Ürün fotoğraflarının çekilmesi. | VAR |
13 | Dökülen ürünlerin sunumu üzerinde çalışma | VAR |
14 | Dökülen ürünlerin sunumu üzerinde çalışma | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öğretim elemanının basılmamış ders notları |
Diğer Kaynaklar |
İKO (İstanbul Kuyumcular Odası Takı Üretimi İş Kitapları)
T.C Milli Eğitim Bakanlığı Kuyumculuk Meslek Eğitim Teknikleri Kitapları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | TRT Ustanın Sırrı Belgeseli Gösterimi – Döküm Teknikleri Notlarının Çıktı Halinde Paylaşılması |
Ödevler | 10 ödev. |
Sınavlar | 1 arasınav, 1 final. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 10 | %50 |
Toplam | 16 | %100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 16 | %40 |
Toplam | 17 | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Yardımcı Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | ||||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | x | |||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | x | |||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | x | |||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | X | |||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | ||||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | ||||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri