Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilerin markalaşma ve piyasa konumlandırılmaları konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği:
Örneklenen üretim aşamaları ve markalaşma süreçlerini takiben, ürünün imalatı ve sunumu gerçekleştirilir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Marka ve kurumsal kimlik olgusunu bilir. | 1,2 | 1,2,3 | A,C |
2) Doğru pazar ve doğru ürün arasındaki ilişkiyi bilir. | 1,2 | 1,2,3 | A,C |
3) Seri ve standart üretim ile özel üretim arasındaki ilişkiyi bilir. | 14,15 | 1,2,3 | A,C |
4) Sektörel tanımlamaları bilir. | 3 | 1,2,3 | A,C |
5) Seri üretim tekniklerini tanır ve gösterir. | 1 | 1,2,3 | A,C |
6) Ürünlerin piyasa konumlandırmalarını ve maliyet hesaplama aşamalarını bilir. | 3,15 | 1,2,3 | A,C |
7) Atölye ve mağaza ilişkisini analiz eder ve tanır. | 1,2,15 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencinin eğitim sonrası sektöründeki hedefinin saptanması. | YOK |
2 | Marka tanımlaması, yerel ve global marka analizi. | VAR |
3 | Hedef profil tayini, sosyo-kültürel ve ekonomik yapının markalaşmaktaki önemi. | VAR |
4 | Reklam ve tanıtımın markaya hangi aşamada nasıl verileceği konusunun anlatımı. | VAR |
5 | Pazarlama stratejileri ve rakip firmalara göre yeni stratejilerin nasıl uygulanacağının ve rekabet ortamının önemi. | VAR |
6 | Ürünlerin dağıtım kanallarının ne şekilde belirleneceğinin bilgisi. | VAR |
7 | Ara Sınav | VAR |
8 | Final sunumu için proje dosyasının içeriğinin anlatımı profesyonel dosya sunumunun mantığı. | VAR |
9 | Üretim planlaması. | VAR |
10 | Üretim sürecinin işleyiş düzeninin önemi ve markaya yönelik üretimin olmazsa olmazları. | VAR |
11 | Ürünlerin hangi koşullarda ne şekilde fiyatlandırılması gerektiğinin anlatımı. Örneklemeler, dünya markaları, yerel markalar ve isimsizler ve işleyiş mantıkları. | VAR |
12 | Ürünlerin satış aşamasında nasıl sunulacağı “Mağazacılık ve Tanzim, Teşhir.” | VAR |
13 | Proje dosya hazırlığı ve üretimlerin devamı. | VAR |
14 | Proje dosya hazırlığı ve üretimlerin devamı. | VAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öğretim elemanının basılmamış ders notları |
Diğer Kaynaklar | Markalaşma Teknikleri (Remzi Kitapevi Yayınları) |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | 1 ödev. |
Sınavlar | 1 ara sınav, 1 final. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 1 | %60 |
Toplam | 2 | %100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | %60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 2 | %40 |
Toplam | 3 | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Tamamlayıcı ders. |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görme, algılama ve ifade edebilme becerisi. | x | |||||
2 | Farklı görme yöntemleri ve algılama becerileri geliştirilmesi. | x | |||||
3 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | X | |||||
4 | Görsel ve tarihsel ağırlıklı bir bakış ve değerlendirme perspektifi kazanımı. | X | |||||
5 | Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi. | ||||||
6 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle giysi kalıbı bilgisi kazanımı. | ||||||
7 | Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri bir tasarım aracı olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Dokuma strüktürünün oluşturulma metodlarının kavranması. | ||||||
9 | Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma deneyimleri kazanımı. | ||||||
10 | İnsan bedeninin ergonomi ve malzemeyle ilişkilendirilmesiyle edinilen giysi kalıbı bilgisinin alet kullanımıyla uygulanabilmesi. | ||||||
11 | Tasarım felsefesini destekleyici sosyolojik ve tarihi alt yapı kazanımı. | ||||||
12 | Çizim metodlarıyla tekstil yüzeylerini ifade etme becerisi, insan bedenini tanıyarak kişisel ifade tarzlarının oluşturulması. | ||||||
13 | Endüstriyel tekstil deseninde plan alt yapıları ve uygulama yöntemleri kazanımı. | ||||||
14 | Eser veya ürünün tasarım ve değerlendirme bilgilerinin kazanımı. | X | |||||
15 | Özgün yaratıların projelendirilerek uygulamalı, görsel ve sözel sunum bilgilerinin kazanımı. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
4