Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Yazılı ve görsel araştırmalar yapmak, marka geliştirme ve görselleştirme, referanslar doğrultusunda özgün ambalaj tasarımları üretme.
Dersin İçeriği:
Teori: Sözel bilgilerin ambalaj üzerinde düzenlenmesi, ambalajın birincil iletişim bölgesindeki unsurlar, ambalaj tasarımında doğru tipografi ölçütleri.
Uygulama: Konu araştırma, kavramsallaştırma, metin üzerinde çalışma, grafik yorum ve görselleştirme.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sınav 2.Sunum 3. Ödev 4. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Renk, doku, kompozisyon, boşluk ve tipografi gibi temel tasarım ilkeleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmak | 1, 2, 4 | 1,2 | 1,2 |
İşlevselliğin yanı sıra, güncel sanat estetiğini sergileyebilme kültürünü kazanmak | 8, 10, 12 | 1,4,5 | 1,2 |
Profesyonel deneyimin yanı sıra, kendini özgürce ifade etme yeteneği kazanarak iletişim kurma becerisi geliştirmek | 8, 12 | 4,5 | 1,2 |
Tasarım süreci içinde modern ve özgün tasarımlar üretmek amacıyla farklı malzemelerden yararlanmak | 3, 4, 11 | 3,4 | 1,2 |
Araştırma, yöntem ve teknikler konusunda bilgi sahibi olmak | 6, 10 | 2, 4 | 1,2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Vize Projesi: Haşere İlaçları İçin Ambalajlar (3 parça) (Araştırma ve Bilgi Toplama) | |
2 | Haşere İlaçları İçin Ambalajlar (Araştırma ve Bilgi Toplama) | |
3 | Ara Sınav I: Siyah-Beyaz logo çalışmaları teslimi (25X25 cm). | |
4 | Ambalajlarla ilgili fikir eskizlerinin (thumbnails) değerlendirilmesi. | |
5 | Orijinal çizim ve bilgisayar çıktıları üzerinde değerlendirmeler. | |
6 | Üç boyutlu ambalaj örnekleri (mock-up) üzerinde değerlendirmeler. | |
7 | Vize projesi teslimi. Final Projesi: Şarap Ürünleri İçin Ambalajlar (4 parça) | |
8 | Şarap Ürünleri İçin Ambalajlar (Araştırma ve Bilgi Toplama) | |
9 | Ara Sınav II: Siyah-Beyaz logo çalışmaları teslimi (25X25 cm). | |
10 | Ambalajlarla ilgili fikir eskizlerinin (thumbnails) değerlendirilmesi. | |
11 | Orijinal çizim ve bilgisayar çıktıları üzerinde değerlendirmeler. | |
12 | Orijinal çizim ve bilgisayar çıktılarının teslimi. | |
13 | Üç boyutlu ambalaj örnekleri (mock-up) üzerinde değerlendirmeler. | |
14 | Final projesi hakkında son değerlendirme ve yorumlar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Carter Rob, Ben Day ve Philip Meggs. “Typographic Design: Form and Communication” Van Nostrand Reinhold, New York. |
Diğer Kaynaklar |
Carver, Giles. “What is Packaging Design?” Rotovision SA, Switzerland.
Mosberg, Stewart. “Packaging” PBC International, Inc, New York. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | 5 Ödev, 2 Proje |
Sınavlar | 1 Vize |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 5 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Seminer ve Sunum | ||
Proje | ||
Toplam | %60 | |
Finalin Başarıya Oranı | %40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %100 | |
Toplam |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım alanlarında teorik alt yapıya sahip olmak | X | |||||
2 | Temel tasarım ilkelerini uygulayabilmek | X | |||||
3 | Yaratıcı ve özgün düşünme yeteneğine sahip olmak | X | |||||
4 | Grafik Tasarım problemlerini belirleyebilmek ve çözebilmek | X | |||||
5 | Tasarım süreçlerinde güncel teknolojik araçları ileri seviyede kullanma becerisi | X | |||||
6 | Fikir, Sanat ve Tasarım eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak | X | |||||
7 | Sanat ve Tasarım alanındaki gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme yeteneği | X | |||||
8 | Fikir ve tasarımlarını etkili biçimde sunabilmek | X | |||||
9 | Ekip çalışması yapabilmek | X | |||||
10 | Alana yönelik araştırma, analiz ve yorumlama yapabilmek | X | |||||
11 | Disiplinler arası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisi. | X | |||||
12 | Sosyal ve kültürel değerlerin bilincinde olmak ve gözetmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | |||
Seminer ve Sunum | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri