Bu derste Prehistorik dönemlerden 18.yy Neoklasisizme kadar kadar olan dönemde sanat ve kültürde çeşitli formal ve kavramsal stratejileri inceleyerek sanat tarihinin gelişimine dair bir kavrayış yaratmaktadır. Teorik metinlerin yanı sıra sanatın gelişimini etkileyen önemli sanatçılar, çeşitli akımlar ve görseller analiz edilecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Sanatın nasıl ortaya çıktığını,temellerini,tarihsel olayları, bilimsel ve kültürel eğilimlerle bağlantılı olarak öğrenir | 2,4,9 | 1, 2, | A,B |
2) Sanat tarihi içinde öncülük yapmış ve önemli yeri olan sanatçıları, sanat yapıtlarını malzeme ve teknikleri tanır. | 1,2,3 | 1,2, | A,B |
3) Araştırma ve analiz yöntemlerini öğrenir | 1,2,13 | 1,2, | A,B |
4) Sanat Eserlerinin oluşum kaynaklarını dinsel,sosyal,ekonomik açıdan değerlendirir | 1,2,4 | 1,2, | A,B |
5) Sanat tarihi terminolojisini öğrenir | 2,4,9, | 1,2, | A,B |
6) Görsel okur yazarlık ve yorumlama yeteneği kazanır. | 2,9 | 1,2, | A,B |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sanat nedir, sanat tarihi nedir, Mezepotamya sanatı | |
2 | Mısır Sanatı, mimari yapıları(Piramitler), Orta krallık ve Yeni Krallık Döneminde yapılan tapınaklar( Haçepsut, Edfu, Karnak, Luksor tapınakları plan şemaları, özellikleri ve süslemeleri, Mısır heykel ve resim sanatı | |
3 | Yunan Uygarlığını hazırlayan etkenler, dinsel inançlar, Yunan Mitolojisi ve felsefenin ortaya çıkışı, Ünlü yunan filozofları ve öğretilir. Yunan Mimari sanatı, Yunan Tapınaklarının genel Özellikleri, Plan şemaları Parthenon, Erechtheion, Nike Tapınakları, Yunan Mimarisindeki Sütün düzenleri, Yapı çeşitleri, şehircilik anlayışları,Yunan heykel ve resim Sanatı | |
4 | Yunan heykel ve Resim Sanatı | |
5 | Roma sanatı, mimari yapı şemaları ve özellikleri, Pantheon tapınağı,Bazilika, saraylar, su kemerleri, zafer takları, hamamlar, Roma dönemi heykelleri ve roma resim sanatındaki üsluplar , kabartmalar, Fresk ve mozaik örnekleri | |
6 | Bizans sanatının temel özellikleri, Bizans mimarisi, Aya Sofya Kilisesi tarihi, özellikleri, plan şeması ve süslemeleri | |
7 | Orta çağ Roman ve Gotik Sanatlar | |
8 | Ara sınav | |
9 | Rönesansı hazırlayan etkenler ve Proto Rönesans | |
10 | İtalya’da ve Kuzey Ülkelerinde Rönesans | |
11 | Avrupa’da barok sanat | |
12 | Rokoko Üslubu | |
13 | Neo-Klasisizm | |
14 | Romantizm |
Kaynaklar
Ders Notu |
Nermin Sinemoğlu, Sanat tarihi, Tarih öncesinden Bizansa, Mimar Sinan Üni yay.No:8
,Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi yay. 2005, Gisela Richter, Yunan sanatı,Cem yayınevi,1984 , Heinrich Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, İstanbul Üni.yay.1985, Bedrettin Cömert, Sanatın Öyküsü, Remzi kitabevi, 2006 |
Diğer Kaynaklar |
Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, net yay.
Robert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi kitabevi,İstanbul,1982 Nurhan Atasoy, 17.ve 18. Yüzyıllarda .Avrupa Sanatı,İstanbul 1976 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | Ödev |
Sınavlar | Ara sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat Yönetimi ve sanat alanlarında disiplinler arası bir bakış açısına sahip olup, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibidir. | x | ||||
2 | Görsel Sanatlar ve Sahne Sanatları alanlarında akım, sanatçılar, üslupları, kullanılan malzemeler; konu ve teknik özellikler hakkında bilgi sahibidir. | x | ||||
3 | Kültür sektörünün oyuncuları hakkında bilgi sahibidir. | x | ||||
4 | Sanat , sanat yapıtı, sanatçı, izleyici, eleştirmen ve koleksiyoner arasındaki ilişkiyi tanımlar ve yürütür. | x | ||||
5 | İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimi ile ilişkilendirebilir. | X | ||||
6 | Takım çalışmasının bilincindedir ve Sanat kurumlarında sanat yöneticiliği, küratörlük ve diğer organizasyonel konumlarda aktif görev alır. | X | ||||
7 | Sanat kurumlarında çalışanların (galeri, müze, sanat kurumları ve festival organizasyonlarında çalışanlar) görevlerini ve karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili bilgi sahibidir. Yönetici olarak onların arasındaki ilişkiler konusunda kilit öneme sahiptir. | X | ||||
8 | Yerel ve uluslararası platformlarda üretilen ve sergilenen yapıtları takip eder. Yeniliklere açıktır ve bunları kendi alan ve projelerine uyarlayabilir. | X | ||||
9 | Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunlara ihtiyaç duyulan güncel çözümleri getirme konusunda bilgi sahibidir. | x | ||||
10 | Zaman ve mekan bağlamında yeni projeler oluşturabilecek niteliktedir. Kolektif olarak planlama ve uygulama yaparak somut çıktılar elde eder. | X | ||||
11 | Sanat üretimine yönelik yeni oluşumları değerlendirir ve bunları kültürel ve ekonomik anlamda yapılandırır. | X | ||||
12 | Tanıtım ve halklailişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır. | X | ||||
13 | Araştırma yöntemleri, belgeleme ve arşivleme açısından bilgi sahibidir. | x | ||||
14 | Kültür endüstirisi alanında yazılı kontrat ve anlaşmaların şekli, içeriği ve hukuki yaptırımları konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
15 | Telif hakları, satış gelirleri, bütçe ve bütçe açığı hesaplama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |