Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
Tipografinin tarihi, temel terimleri, temel yazı karakterleri konusunda bilgiler vermek. Uygulamalı projeler ışığında tipografik tasarım kriterlerini öğretmek.
Dersin İçeriği:
Biçim-içerik ilişkileri, geometrik soyutlama ve yalınlaştırma, görsel hiyerarşi, tipografik kompozisyon ve bütünlük oluşturma yöntemleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sınav 2.Sunum 3. Ödev 4. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Renk, doku, kompozisyon, boşluk ve tipografi gibi temel tasarım ilkeleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmak | 1,2,3 | A,C | |
Temel tasarım problemlerini çözebilme becerisine sahip olmak | 1,2,3 | A,C | |
Algılama ve tasarlama becerisi kazanmak | 1,2,3 | A,C | |
Tasarım süreci içinde modern ve özgün tasarımlar üretmek amacıyla farklı malzemelerden yararlanmak | 1,2,3 | A,C | |
Sanat ve tasarım problemlerinin analiz edilmesinde sosyal kültür ve gelenekleri dikkate almak | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje I: Kaligrafiden Tipografiye | |
2 | Araştırma, bilgi toplama, eskiz hazırlama | |
3 | Fırça ile kaligrafi çalışmaları | |
4 | Kaligrafi çalışmasınını teslimi, tipografik soyutlama çalışmaları | |
5 | Tipografik soyutlama çalışmalarının teslimi | |
6 | 1. projenin teslimi, Proje II: Görsel Hiyerarşi | |
7 | Araştırma, bilgi toplama, eskiz hazırlama | |
8 | Bilgisayarda kompozisyon alternatifleri | |
9 | Kompozisyon alternatiflerinin teslimi ve seçilmesi | |
10 | 2. projenin teslimi, Final Projesi: Arma ve Yazışma Seti Tasarımı | |
11 | Araştırma, bilgi toplama, eskiz hazırlama | |
12 | Siyah-beyaz arma çalışmalarının teslimi | |
13 | Yazışma seti için eskiz hazırlama | |
14 | Final projesi üzerinde son değerlendirmeler |
Kaynaklar
Ders Notu | İletişim ve grafik tasarım / Prof. Dr. Emre Becer |
Diğer Kaynaklar | Harflerle tasarım / James Craig – William Bevington |
Grafik tasarım / Alan Weil
Çağdaş tipografinin temelleri / Namık Kemal Sarıkavak |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ödev (araştırma-pafta sunumu) | 3 | %5 |
Projeler (Ara sınavlar) | 2 | %40 |
Final projesi | 1 | %25 |
Toplam | %70 | |
Finalin Başarıya Oranı | %30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %70 | |
Toplam | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tasarımın, sanatla beslenme düşüncesini kavramak. | x | |||||
2 | Sanat ve Tasarım problemlerini uygulamalı çalışmalarla kavratılması. | x | |||||
3 | Sanat ve Tasarım problemlerini çözümlemede tipografinin kullanımı. | x | |||||
4 | Sanatın temel kavramlarını algılamak için uygulamalı olarak temel sanat eğitiminin verilmesi. | x | |||||
5 | Fikir, Sanat ve Tasarım eserleri hakkında etik sorumluluk bilincine sahip olma. | x | |||||
6 | Tasarım oluştururken kendini ifade edebilme özgürlüğünün kazandırılması. | x | |||||
7 | Sanat ve Tasarımın yaşam boyu gelişen düşünce ve teknolojisini takip yeteneği. | x | |||||
8 | Tasarımda kişisel yaratının oluşturulması. | x | |||||
9 | Çağın değişen teknolojilerini takip etme ve tasarımda kullanma. | x | |||||
10 | Araştırma kültürünün oluşturulması. | x | |||||
11 | Farklı tasarım ve Sanat disiplinlerinden yararlanabilme düşüncesinin oluşturulması. | x | |||||
12 | Sanat ve Tasarım problemlerini çözümde toplumsal kültür ve geleneklerini göz önünde bulundurur. | x | |||||
13 | Tasarım çözümlemelerinde kullanılan malzemelerin çevreye olan etkilerini göz önüne almak. | x | |||||
14 | Tasarımlarını karşı tarafa sunmakta modern çağın araç ve gereçlerini kullanarak anlatabilme becerisi. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödevler/çeviri çalışmaları | 3 | 4 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Ara sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Proje | |||
Laboratuar | |||
Arazi Çalışması | |||
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü/25 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
2