• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
GRA 202
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilere yaratıcı düşünme tekniklerinin öğretilmesi ve bireysel ve grup çalışmaları ile bu tekniklerin uygulattırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği: 

YARATICI DÜŞÜNME TEKNİKLERİ dersinde öğrencilere,

kavram haritası oluşturmak, zihin haritası yapmak, sorular sorarak benzetimleri arttırmak ve kavramları ilişkilendirmek, görsel araştırma kolajı yapmak, olay analizi incelemek, soru-cevap oyunları, benzetim, metafor, metonim ve analoji ile yaratıcılığı harekete geçirmek gibi yöntemler öğretilir. Öğrenciler bu yöntemleri verilen konulara yönelik bireysel ya da grup çalışmaları ile uygularlar. Bu ders kapsamında dönemde en az bir kere yaratıcı yönetmen, yaratıcı takım lideri, sanat yönetmeni gibi yaratıcılık alanında çalışan konuklar davet edilir ve çalışma süreçleri örnek olaylar üzerinden paylaşılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1- Anlatım 2-Örnek Olay Analizi 3-Beyin Fırtınası 4- Sınıf içi Tartışma 5- Yaratıcı Problem Çözme 6 – Grup Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Ödevler 2: Ara Sınav 3: Final Sınavı

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Yaratıcı düşünme tekniklerini kavramak 3 ,4 1,2 1, 2
Çok yönlü düşünerek bağımsız fikirler üretebilme becerisi kazanmak ve ortaya çıkan fikirleri rafine edebilmek 8, 11, 12 3, 4, 5 1, 2, 3
Konsept geliştirme pratiği kazanmak, birden fazla yaratıcı çözüm geliştirebilmek ve sunabilmek 3, 4, 8, 9 2,5 1, 2, 3
Tasarım odaklı araştırma ve düşünme yöntemlerini kavramak 12, 13 1,2,4 1, 2, 3
Yaratıcı sunum yapabilmek 8, 9 2, 5 2, 3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, tanışma ve yaratıcı düşünme sürecine ve tekniklerine genel bakış – Mind Maps + Concept Maps  
2 Mind map + Ya Olsaydı Oyunu  
3 Sembol Çalışması (bireysel - self promotion), uygulama Mind map, eskizler
4 Sembol Sunumları – Deyim / Ürün-Hizmet (Grup Çalışması, fikir geliştirme, seçim ve iş bölümü) Fikir geliştirme ve iş bölümü
5 Deyim / Ürün-Hizmet (Grup Çalışması) uygulama devam eder Uygulama, sunum
6 Sunum ve Değerlendirme; Metafor, Metonim, Anoloji kavramları  
7 Art is.../Design is... stop motion animasyon çalışması

Akıcılık-Esneklik-Orijinallik (Bireysel Çalışma, Eskiz )

Metafor örnekleri
8 Stop motion animasyon çalışması devam eder İfade biçimi ve uygun malzeme araştırma
9 Sürreal Şiir (Cep Kitabı - Grup Çalışması), metinlerin oluşturulması Makalenin okunması ve Grup çizimleri
10 Sürreal Şiir (Cep Kitabı - Grup Çalışması), çizimlerin oluşturulması çizimlerin maket haline getirilmesi
11 Maket Teslimi, Ses ve kodlama  (Animated gif – Grup Çalışması) araştırma
12 Ses Çalışması ve kodlama devam eder (Animated gif – Grup Çalışması) Eskiz ve uygulama
13 KONUK (sunum izlenir) uygulama
14 Ses Çalışması (Animated gif – Grup Çalışması) Sunum Sunum hazırlama

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu -
Diğer Kaynaklar Web Siteleri (adforum.com, epica-awards.com, lionscreativity.com, adsoftheworld.com vb.)
  Universal Methods of Design, Rockport Publishing; Writing for Visual Thinkers, Andrea Marks; 101 Activities for Teaching Creativity and Problem Solving, Arthur B. VanGundy; Aklını Kullan Tersini Düşün, Paul Arden; Fikir Nasıl Bulunur, Jack Foster

 

Materyal Paylaşımı

MATERIAL SHARING
Documents  
Homeworks 3 Project
Exams 2 Final Projects

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %10
Ödev 3 %30
Seminer ve Sunum    
Proje (Final Sunumu) 2 %30
Toplam   %100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Course’s Contribution to Program Outcomes
No Program Learning Outcomes Contribution Level
1 2 3 4 5  
1 To have theoretical background in the fields of art and design

 

      x    
2 To be able to apply basic design principles         x  
3 To have creative and original thinking ability         x  
4 Identify and solve graphic design problems       x    
5 An ability to use current technological tools in design processes at an advanced level   x        
6 To have professional and ethical responsibility about intellectual, art and design works       x    
7 Ability to follow developments in the field of Art and Design         x  
8 To be able to present ideas and designs effectively         x  
9 To be able to work as a team       x    
10 To be able to conduct research, analysis and interpretation in the field

 

      x    
11 Interdisciplinary thinking and ability to connect.       x    
12 To be aware of social and cultural values.       x    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

COURSE CATEGORY Expertise / Field Courses
ECTS / Workload Table
Activity Number Time
(hour)
Total Workload

(Hour)

Course Length (14 x total course time) 14 4 56
Study time out of class (Preliminary work, reinforcement) 14 1 14
Homework 3 4 12
Seminar and Presentation      
Projects 2 4 8
Midterm Exam 1 4 4
Final Exam 2 4 8
       
Total Workload     102
Total Workload / 25 (h)     4,08
Course’s ECTS Credit     4

 

2