Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dört yıllık lisans sanat eğitiminin son dönemine gelen mezun adayının, sanatsal bilgi, beceri ve tüm birikimlerini kullanarak, özgün bir eser ortaya koyması ve bu eserden hareketle bir sergi düzenlemesi.
Mezuniyet sonrası yaşayacağı sanatsal üretim ve sunum aşamalarını deneyimlemesi.
Mezun adayına sanatçı gibi düşünebilme konusunda kendi kendisini ölçme ve değerlendirmesi hedeflenir.
Dersin İçeriği:
Proje odaklı yürütülen derste,
- Öğrenciden diploma projesi için çalışacağı konuyu Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri içerisinden ya da kendisinin bir konu belirlemesi istenir (Kavram).
- Belirlediği kavram hakkında yazılmış metin, çalışmasının sürecini anlatan dosya ve proje taslağı, bölüm kurulunca belirlenmiş jüriye sunulur ve öğrenci proje çalışmasına başlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Sunum 7: Grup Çalışması 8: Ödev 9: Sözlü 10: İnceleme/Anket Çalışması 14: Sergi 15: Proje
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev C: Uygulama D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,7,8,9,10,14,15 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
Aday, dönem başından itibaren yapmış olduğu,
dosya halinde atölyede dersin öğretim üyesi ve dersi alan diğer öğrencilere powerpoint olarak sunar. Sunum öğrencilere önceden dağıtılmış olan , aşamaları ve kriterleri belirlenmiş değerlendirme formunda her bir öğrenci tarafından ve dersin öğretim üyesi tarafından değerlendirilir. Değerlendirmelerin belirtilen oranlar çerçevesinde aritmatik ortalaması alınarak aday öğrencinin vize notu belirlenir. |
|
8 | Üçüncü aydan itibaren aday projesi ve çalışması ile yalnız bırakılır. Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir. | |
9 | Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir. | |
10 | Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir. | |
11 | Çalışmaları düzenli olarak takip edilir ve aday haftalık çalışma raporunu dersin öğretim üyesine ilgili platformlar aracılığı ile iletir. | |
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
|
16 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar | “Sanatçı Gibi Düşün” Will GOMPERTZ, Yapı Kredi Yayınları, “Modern Sanatın Kısa Tarihi”, E.Osman ERDEN Hayalperest Yayınevi, “Sanatçının gerçekliği sanat felsefesi” Mart ROTHKO, Hayalperest Yayınevi, “Resmin Tarihi”, David HOCKNEY, Phaidon yayınları. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | ||||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 8 | 112 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 318 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 13 |
4