Öğrenciye verilen kavramlar üzerinden;
Düşünme, araştırma, karar verme , deneyimleme, uygulama ve sonuçlandırma gibi sanatsal yaratıcılık süreci çalıştırılır.
- Somut ve soyut iki temel düşünsel pratiği harekete geçirecek şekilde toplam 4 farklı kavram üzerinden dönemsel çalışma tamamlanır.
- Kavram sayısı artırılabilir ancak toplamda 4 farklı (2 si somut, 2 si soyut, en az bir kavramın Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Kriterleri içerisinden seçilmiş olması) kavramın altına düşülmez.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,4,5,8,9,15 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
Çalışma Konusu: …………. Malzeme:.......... Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar.
|
|
2 |
|
|
3 |
Bir sonraki çalışma konusu: ………. Malzeme: Serbest. Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar. |
|
4 |
|
|
5 |
Bir sonraki çalışma konusu (Kavram): ………….. Malzeme: Serbest Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar. |
|
6 |
|
|
7 |
VİZE
|
|
8 |
Bir sonraki konu (Kavram): “...............”. Malzeme: Serbest. Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar.
|
|
9 |
|
|
10 |
Bir sonraki konu (Kavram): “............”. Malzeme: Serbest. Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar. |
|
11 |
|
|
12 |
Bir sonraki konu (Kavram): “............”. Malzeme: Serbest. Ön hazırlık: Teorik araştırma, malzeme toplama ve belirleme, çizim, vb. taslaklar. |
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
FİNAL
|
|
16 |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 7 | 56 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |