Dersin Amacı:
İnsan figürünü kavrama ve uygulama.
Dersin İçeriği:
Canlı modelden farklı sürelerle insan figürü çalışması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştri konularında bilgiye sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri kosunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konu ile ilgili bilgilendirme. Örneklerin incelenmesi. | |
2 |
- Canlı modelden (nü) hızlı figür eskizleri (1’, 2’, 3’, 5’ 15’, 5’, 3’, 2’, 1’)
- Yarım boy figürde eller dahil olacak şekilde portre çalışması. |
|
3 | Ağırlık çift ayakta olacak şekilde, ayakta duran canlı modelden (nü) uzun süreli desen çalışması. (ön) | |
4 | Ağırlık çift ayakta olacak şekilde, ayakta duran canlı modelden (nü) uzun süreli desen çalışması. (arka) | |
5 | Ağırlık çift ayakta olacak şekilde, ayakta duran canlı modelden (nü) uzun süreli desen çalışması. (yan) | |
6 | Ağırlık tek ayakta olacak şekilde, ayakta duran canlı modelden (nü) uzun süreli desen çalışması. (ön) | |
7 | Ağırlık tek ayakta olacak şekilde, ayakta duran canlı modelden (nü) uzun süreli desen çalışması. (arka) | |
8 |
ARA SINAV (Ara sınava kadar yapılan çalışmardan oluşan dosyanın teslimi ve Ağırlık tek ayakta olacak şekilde, ayakta duran canlı modelden (nü) uzun süreli desen çalışması. (yan)
Ölçme Değerlendirme Kriterleri:
|
|
9 | Ağırlık çift ayakta olacak şekilde, farklı giysilerle ve farklı duruşlarla, canlı modelden uzun süreli desen çalışması. (ön) | |
10 | Ağırlık çift ayakta olacak şekilde, farklı giysilerle ve farklı duruşlarla, canlı modelden uzun süreli desen çalışması. (arka) | |
11 | Ağırlık çift ayakta olacak şekilde, farklı giysilerle ve farklı duruşlarla, canlı modelden uzun süreli desen çalışması. (yan) | |
12 | Uzun süreli (farklı giysilerle ve farklı duruşlarla), ağırlık tek ayakta olacak şekilde canlı modelden figür çalışması. (ön) | |
13 | Uzun süreli (farklı giysilerle ve farklı duruşlarla), ağırlık tek ayakta olacak şekilde canlı modelden figür çalışması. (arka) | |
14 |
FİNAL SINAVI (Ara sınav sonrası çalışmalardan oluşan dosyanın teslimi ve uzun süreli (farklı giysilerle ve farklı duruşlarla), ağırlık tek ayakta olacak şekilde canlı modelden figür çalışması. (yan)
Ölçme Değerlendirme Kriterleri:
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | 35x50 cm ve 70x100 cm kağıt, |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | ||||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi | X | X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 3 | 8 | 24 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
2