Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencinin insan figürünü kompozisyon içerisinde kullanma becerisini geliştirmek.
Dersin İçeriği:
Çoklu modelden kompozisyon oluşturma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştri konularında bilgiye sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri kosunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | Dönem içinde işlenecek konunun anlatımı ve hedef belirlenmesi. | |
2 | 120x100 cm boyutundaki kağıdın kasnaklı duralit üzerine gerilme metodunun anlatılması ve uygulanması. | |
3 | Çift figürlü modelden yapılacak çalışmanın eskizinin yapılması ve detayların ayrı ayrı irdelenmesi. (70x50 cm) | |
4 | Kasnağa gerilen 120x100 cm kağıt üzerinde çift modelli büyük çalışmaya başlanması. | |
5 | Büyük çalışmaya devam edilmesi. | |
6 | Büyük çalışmaya devam edilmesi. | |
7 | Büyük çalışmaya devam edilmesi. | |
8 |
ARA SINAV – Büyük çalışmanın orjinal ve pdf formatında (aşamalarını gösteren fotoğraflardan oluşan) teslimi, ev ödevlerinin sayısal olarak tamamlanarak teslim edilmesi.
Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:
|
|
9 | İşlenecek konunun anlatımı ve hedef belirlenmesi. | |
10 | 120x100 cm boyutundaki kağıdın (tonlu olabilir) kasnaklı duralit üzerine gerilmesi. | |
11 |
Konu 1: Aynı canlı modelden 5 farklı pozu tek bir kompozisyon içinde bir araya getirme çalışması için 70x50 cm boyutunda eskiz çalışması.
Konu 2: Verilen kitapta bulunan akademik çalışmalardan orijinal ölçülerde kopya yapılması. |
|
12 | Aynı canlı modelden 5 farklı pozu tek bir kompozisyon içinde bir araya getirme çalışmasına başlama. (120x100cm) | |
13 | Büyük çalışmalara devam edilmesi. (Konu1 ve Konu 2 paralel olarak devam edecektir.) | |
14 | FİNAL SINAVI (Ara sınav sonrası çalışmalar, sınav sonuna kadar tamamlanarak teslimi ve ev ödevlerinin sayısal olarak tamamlanarak teslim edilmesi.) Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | 2 adet 130x120 cm kağıt, 4 adet 70x50 cm kağıt, 120x100 kasnak, kağıt bant, tutkal. |
Ödevler | Her derste işlenen konu ile ilgili haftada 30 adet a4 eskiz çalışması (9. haftadan itibaren a3’e çalışılacaktır). |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | |||||
5 |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi
|
X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | |||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
2