Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencinin mekan ve figür ilişkisini kavraması.
Dersin İçeriği:
İç mekan ve dış mekan içerisinde figürlü kompozisyon çalışmaları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştri konularında bilgiye sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri kosunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dönem içinde işlenecek konunun anlatımı ve hedef belirlenmesi. 120x100 cm boyutundaki kağıdın kasnaklı duralit üzerine gerilme metodunun uygulanması. | |
2 | İç mekan veya dış mekan içinde 3’lü figür kompozisyon. (50x70 cm ön eskiz çalışması) | |
3 | İç mekan veya dış mekan içinde 3’lü figür kompozisyon (füzen). (100x120 cm) | |
4 | İç mekan veya dış mekan içinde 3’lü figür kompozisyon (füzen).. (100x120 cm) | |
5 | İç mekan veya dış mekan içinde 3’lü figür kompozisyon (füzen). (100x120 cm) | |
6 | Canlı modelden serbest, özgün konulu, minimum 3, maksimum 5 figürlü kompozisyon eskizleri. (50x70 cm, minimum 3 versiyonlu) | |
7 | Canlı modelden serbest, özgün konulu, minimum 3, maksimum 5 figürlü kompozisyonun 100x120 cm karışık teknik (yağlı boya dışında) uygulanması. | |
8 | Canlı modelden serbest, özgün konulu, minimum 3, maksimum 5 figürlü kompozisyonun 100x120 cm karışık teknik (yağlı boya dışında) uygulanması. | |
9 |
Canlı modelden serbest, özgün konulu, minimum 3, maksimum 5 figürlü kompozisyonun 100x120 cm karışık teknik (yağlı boya dışında) uygulanması. ARA SINAV (Ara sınava kadar işlenen konuların ve ev ödevlerinin tamamlanarak dosya olarak teslim edilmesi.) Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:
|
|
10 | Psikolojik portre (büst) (eskiz çalışması ile başlanacak) | |
11 | Psikolojik portre (eller ve mekan dahil) (eskiz çalışması ile başlanacak) | |
12 | Psikolojik portre (eller ve mekan dahil) | |
13 | Psikolojik portre (figür ve mekan dahil) (eskiz çalışması ile başlanacak) | |
14 |
FİNAL SINAVI (Psikolojik portrenin (figür ve mekan dahil) ve figürlerin ayrı ayrı çizimlerinin ödev dosyası olarak teslim edilmesi.
Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | Kömür, füzen (sangin, sepya), 100x120 kağıt, 50x70 cm 4 adet kağıt ve kasnak |
Ödevler | İşlenen konu üzerine haftalık 30 adet eskiz çalışması. |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | |||||
5 |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi
|
X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | |||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
3