Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Klasik eserlerin kompozisyon çözümlemeleri hakkında bilgilendirmek ve özgün figüratif kompozisyonları büyük boyutlarda ifade etme becerisini geliştirmek.
Öğrencinin kişisel anlatım dilini geliştirmek.
Dersin İçeriği:
Sanat tarihindeki klasik örneklerden yola çıkarak büyük boyutlarda desen çalışması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştri konularında bilgiye sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri kosunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dönem içinde işlenecek konunun anlatımı ve bir sonraki ders için klasik eserlerden örneklerin incelenmesi. Malzemeler ile ilgili bilgilendirme. | |
2 | Konu seçimi, konunun kademeli uygulama süreciyle ilgili anlatım ve malzeme bilgilendirmesi. | |
3 | Seçilen eserin tamamının 70x50 cm boyutunda çalışılması. | |
4 | Seçilen eserin fragmanlarının (kadrajlar alınarak) irdelenmesi ve çözümlenmesi. | |
5 |
Uzun kenarı 2.5 metre olan, kısa kenarı kompozisyona bağlı olarak belirlenecek olan kağıdın duvar veya düz bir zemine bantlanarak seçilen kompozisyonun bu kağıda büyütülerek aktarılması.
Ödev: 2. dönem yapılacak olan özgün figüratif çalışma ile ilgili eskizler yapılması. (Bu çalışmada 1. dönem yapılan kompozisyonlar doğrultusunda öğrenci, kendi kompozisyonunu oluşturacaktır.) |
|
6 | Büyük çalışmanın kontrolü ve devamı. | |
7 | Büyük çalışmadaki detayların çözümlenmesi. | |
8 |
ARA SINAV - Büyük çalışmanın ve figürlerin ayrı ayrı çizimlerinin tamamlanması ve teslim edilmesi. Ölçme ve Değerlendirme Kriterler:
|
|
9 |
|
|
10 | Konu seçimi, konunun kademeli uygulama süreciyle ilgili anlatım ve malzeme bilgilendirmesi. | |
11 | Seçilen kompozisyonun tamamının 70x50 cm boyutunda çalışılması. | |
12 | Seçilen kompozisyonun fragmanlarının (kadrajlar alınarak) irdelenmesi ve çözümlenmesi. | |
13 | Uzun kenarı 2.5 metre, kısa kenarı kompozisyona bağlı olarak belirlenecek olan kağıdın duvar veya düz bir zemine bantlanarak seçilen kompozisyonun bu kağıda büyütülerek aktarılması. | |
14 |
|
|
15 |
FİNAL SINAVI - Büyük çalışmanın ve figürlerin ayrı ayrı çizimlerinin tamamlanması ve teslim edilmesi.
Ölçme ve Değerlendirme Kriterler:
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | Kömür (Beyaz, sanguine, sepya, siyah kalem veya tebeşir), 70x50 cm 4 adet resim kağıdı, Uzun kenarı 2.5 metre, kısa kenarı kompozisyona bağlı olarak ayarlanacak kağıt. |
Ödevler | 5. hafta ödevi: 2. dönem yapılacak olan özgün figüratif çalışma ile ilgili eskizler yapılması. (Bu çalışmada 1. dönem yapılan kompozisyonlar doğrultusunda öğrenci, kendi kompozisyonunu oluşturacaktır.) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | |||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi | X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | |||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
3