• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 401
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Figür ve mekan sentezi doğrultusunda özgün çalışmalar üretilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Eğitim süresince kazanılan desen becerisinin; malzeme, konu, kompozisyon tercihleri üzerinden geliştirilmesi ve bu bağlamda uygulamalar yapılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat kültürü ve  sanatsal eleştiri konularında bilgiye sahiptir 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
9) Sanat tarihi konusunda  bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,3,5,8 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular  
1 Dönem içinde işlenecek konunun anlatımı ve hedef belirlenmesi.  
2 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma.  
3 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma.  
4 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma.  
5 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma.  
6 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma.  
7 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma.  
8 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma.  
9 ARA SINAV (4 adet 50x70 cm eskizin tamamlanarak teslim edilmesi ve seçimi.)
 

Ölçme ve Değerlendirme Kriterler:
 

  • Kişisel anlatım dili 
  • Yorum yetkinliği
  • Teknik ve yöntem açısından yeterlilik
  • Derse devamlılık ve dersteki performans
 
10 Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulanması.  
11 Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulanması.  
12 Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulanması.  
13 Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulanması.  
14 FİNAL SINAVI (Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulamasının tamamlanarak teslim edilmesi)
 

Ölçme ve Değerlendirme Kriterler:
 

  • Kişisel anlatım dili 
  • Yorum yetkinliği
  • Teknik ve yöntem açısından yeterlilik
  • Derse devamlılık ve dersteki performans
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Malzemeler 50x70cm kağıt, 120x100 kağıt (son çalışma için)
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Performans 1 20
Ödev 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi X          
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi   X        
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi X          
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi     X      
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12  
Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi
        X

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü     168
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,72
Dersin AKTS Kredisi     7

 

4