Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Figür ve mekan sentezi doğrultusunda özgün çalışmalar üretilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği:
Eğitim süresince kazanılan desen becerisinin; malzeme, konu, kompozisyon tercihleri üzerinden geliştirilmesi ve bu bağlamda uygulamalar yapılması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştiri konularında bilgiye sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,5,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | Dönem içinde işlenecek konunun anlatımı ve hedef belirlenmesi. | |
2 | 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma. | |
3 | 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma. | |
4 | 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma. | |
5 | 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma. | |
6 | 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma. | |
7 | 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma. | |
8 | 50x70 cm boyutunda mekanlı serbest çalışma. | |
9 |
ARA SINAV (4 adet 50x70 cm eskizin tamamlanarak teslim edilmesi ve seçimi.) Ölçme ve Değerlendirme Kriterler:
|
|
10 | Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulanması. | |
11 | Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulanması. | |
12 | Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulanması. | |
13 | Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulanması. | |
14 |
FİNAL SINAVI (Seçilen çalışmanın 120x100 cm detaylı uygulamasının tamamlanarak teslim edilmesi) Ölçme ve Değerlendirme Kriterler:
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | 50x70cm kağıt, 120x100 kağıt (son çalışma için) |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | |||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi | X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | |||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 168 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
4