Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Desenin çağdaş bir anlatım dili olarak kullanımı.
Dersin İçeriği:
- Desenin çağdaş bir anlatım dili olarak farklı malzeme, teknik ve yaklaşımlarla uygulanması.
- Desenin üç temel dinamiği olan nokta, çizgi ve alan meselesi norm dışı yorum ve uygulamalarla ele alınır, bir fikrin aracı olarak farklı bakış açıları geliştirilir ve deneysel uygulamalar yapılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 5: Ödev 8: Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Ödev, C:Uygulama, D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,5,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
|
16 |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav | 1 | 50 |
Final sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ | ||
Devamlılık | ||
Atölye içi performans | ||
İnisiyatif geliştirebilme, konuşmalara katılım | ||
Farklılık | ||
Özgün fikir geliştirebilme | ||
Bütüncül bir sanatsal perspektif geliştirebilme | ||
Amaçlanan biçime ulaşabilmek için tekniğin efektif rolü | ||
Zamanı iyi kullanma, pratik çözüm üretebilme, finalize edebilme |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | ||||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 168 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
4