Genç bir sanatçı adayı olarak sanat pratiğini kamuya taşımak isteyen sanatçıları bekleyen birçok yerel ve uluslararası dinamik bulunmakta. Dersin ilk bölümünde tarihsel bir perspektifle bu dinamikleri şekillendiren yapılara odaklanılacak. Günümüz yaratıcı endüstrileri ve kültür politikaları hem Türkiye hem de uluslararası örneklerle incelenecek. İkinci bölüm ise ağırlıklı olarak alan profesyonellerinden davete dilecek misafir konuşmacılarla öğrencileri biraraya getirerek, profesyonel bir sanatçı olarak birlikte hareket edilecek yapılar incelenecek.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştiri konularında bilgiye sahiptir | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,5,8,9,10,12 | A,B,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
|
Esra A. Aysun, Sanat Yönetimi Üzerine Sohbetler, esraaysun.org |
2 |
|
Theodor W. Adorno, Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yayınları Sanat Hayat Dizisi 12, 2007 |
3 |
|
https://creativeconomy.britishcouncil.org/guide/what-creative-economy/ https://ec.europa.eu/culture/sectors/cultural-and-creative-sectors |
4 |
|
E.Osman Erden, Modern, Çağdaş, Güncel’in Kısa Tarihi, Güncel Sanat, Teorik Bakış, 4 Aylık Toplum Bilim Dergisi, Sayı 08, Eylül 2016 |
5 |
|
Seçme okumalar: Institutional Critique, An Anthology of Artists’ Writings, ed. By Alexandre Alberro and Blake Stimson, MIT, 2009. |
6 |
|
Müze ve Eleştirel Düşünce, Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri 2, ed. Ali Artun, İletişim Yayınları, Sanat Hayat Dizisi 10, 2006. |
7 |
|
|
|
|
Sibel Yardımcı, Kentsel Değişim ve Festivalizm, Küreselleşen İstanbul’da Bienal, İletişim Yayınları, Sanat Hayat Dizisi 8, 2005. Julian Stallabrass, Sanat A.Ş, Çağdaş Sanat v Bienaller, İletişim Yayınları, Sanat Hayat Dizisi 17, 2009. |
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
|
16 |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | İnteraktif ders notu paylaşımı. |
Ödevler | - |
Sınavlar | 1 Vize /1 Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 40 | |
Final Sınavı | 60 | |
Toplam | 100 |
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ | ||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | |||||
5 |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi
|
X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | - | ||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | |||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |