Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
-Bir özgün baskı tekniği olan taş baskı (litografi) hakkında bilgi vermek ve uygulamasını yaptırmak.
-Sanatsal üretimin, özgün çoğaltımlarla, daha çok kitleye, daha kolay ulaşılabilirliği bilincini kazandırmak.
Dersin İçeriği:
-Özgün baskı tekniklerinden biri olan taş baskının teknik olanaklarını; siyah-beyaz/renk dengesi, açık-koyu, kompozisyon vb. içeren atölye uygulamaları taş baskının kendine özgü malzemeleriyle (kireçtaşı, yağlı kalem ve boyaları) öğrenciye deneyim alanı yaratılır, tanıtılır, uygulatılır.
-Özel bir kireçtaşı ile yüzeyinde oluşturulan soyut-somut resimsel ve grafik çalışmaların sınırlı sayıda kağıda aktarılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 3: Özel Destek/Yapısal Örnekler 4: Yorumlama/Tartışma 7: Grup Çalışması 14: Sergi 15: Proje
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev C:Uygulama D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştiri konularında bilgiye sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | Değişik boyutlarda taşlar, taş baskı presi, özel yağlı kalemler, özgün baskı mürekkepleri, matbaa süngeri, arap tutkalı, reçine, nitrik asit, talk pudrası, terebentin, paçavra bez, çeşitli spatüller, özel baskı kağıtları, taş yıkama tezgahı, su ve pek çok yardımcı malzemeler kullanılmaktadır. |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | X | ||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | |||||
5 |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi
|
X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | |||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
4