Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencinin, çağ, dönem üslupları ve sanatın farklı disiplinleri hakkında kıyaslayıcı bir yorum yeteneği kazanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği:
- Sanat yapıtlarına farklı açılardan yaklaşabilme yetisini edinebilmek,
- İncelenen sanatçı ve eser ile kendi çalışmaları arasında ilişki kurabilmek.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 4: Yorumlama/Tartışma 8: Ödev 9: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev B: Sınav D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştiri konularında bilgiye sahiptir | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,4,8,9 | A,B,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
VİZE SINAVI
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
FİNAL
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | İnteraktif ders notu paylaşımı. |
Ödevler | - |
Sınavlar | 1 Vize /1 Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | - | - |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | |||||
5 |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi
|
X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | - | ||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | |||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
3