Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencinin sulu boya ve yağlı boyanın kullanım olanaklarını ve teknolojilerini kavraması.
Dersin İçeriği:
Sulu boya ve yağlı boya ile portre çalışmaları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 5: Sunum 7: Grup Çalışması 8: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev, C: Uygulama, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | İşlenecek konunun örneklerle açıklanması, sulu boya ve yağlı boyanın kullanım olanaklarının anlatılması. | |
2 | Sulu boya tekniğiyle canlı modelden tek renk (monokrom) portre çalışması. | |
3 | Sulu boya tekniğiyle canlı modelden renkli portre çalışması. | |
4 | Yağlı boya tekniğiyle Dyo binder sürülmüş mukavva üzerine canlı modelden tek renk (monokrom) portre. | |
5 | Yağlı boya tekniğiyle 65x50 cm tuval üzerine klasik ustalardan seçilmiş porte uygulamasına başlanması. | |
6 | Tuval çalışmasının devamı. | |
7 | Tuval çalışmasının devamı. | |
8 |
ARA SINAV – tuval çalışmasının ve verilen ödevlerin tamamlanması ve değerlendirilmesi.
Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:
|
|
9 | Yağlı boya tekniğiyle 65x50 cm tuval üzerine canlı modelden porte uygulamasına başlanması. | |
10 | Tuval çalışmasının devamı. | |
11 | Tuval çalışmasının devamı. | |
12 | Tuval çalışmasının devamı. | |
13 | Yağlı boya tekniğiyle 65x50 cm tuval üzerine bir yakının (arkadaş, aile ferdi vb.) porte uygulamasına başlanması. | |
14 | Tuval çalışmasının devamı. | |
15 | Tuval çalışmasının devamı. | |
FİNAL SINAVI– tuval çalışmasının ve verilen ödevlerin tamamlanması ve değerlendirilmesi.
Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | The list of materials will be shared in the classroom. |
Ödevler | Until the midterm exam, 5 watercolors each week, after the midterm exam, 2 oil paintings each week. |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | ||||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 6 | 6 | 36 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 194 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
1