• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PLA 114
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencinin sulu boya ve yağlı boyanın kullanım olanaklarını ve teknolojilerini kavraması.
Dersin İçeriği: 

Sulu boya ve yağlı boya ile portre çalışmaları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 5: Sunum 7: Grup Çalışması 8: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev, C: Uygulama, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. 1,4,6,7,8,11,12 1,5,7,8 A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular  
1 İşlenecek konunun örneklerle açıklanması, sulu boya ve yağlı boyanın kullanım olanaklarının anlatılması.  
2 Sulu boya tekniğiyle canlı modelden tek renk (monokrom) portre çalışması.  
3 Sulu boya tekniğiyle canlı modelden renkli portre çalışması.  
4 Yağlı boya tekniğiyle Dyo binder sürülmüş mukavva üzerine canlı modelden tek renk (monokrom) portre.  
5 Yağlı boya tekniğiyle 65x50 cm tuval üzerine klasik ustalardan seçilmiş porte uygulamasına başlanması.  
6 Tuval çalışmasının devamı.  
7 Tuval çalışmasının devamı.  
8 ARA SINAV – tuval çalışmasının ve verilen ödevlerin tamamlanması ve değerlendirilmesi.

Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:

  • Öğretim üyesi tarafından verilen tuval ölçüsüne uyulması.
  • Klasik ustanın tekniğinin doğru aşamalarla uygulanmış olması.
  • Ortaya çıkan çalışmanın orjinaline yaklaşma oranı.
  • Derse devamlılık ve dersteki performans.
 
9 Yağlı boya tekniğiyle 65x50 cm tuval üzerine canlı modelden porte uygulamasına başlanması.  
10 Tuval çalışmasının devamı.  
11 Tuval çalışmasının devamı.  
12 Tuval çalışmasının devamı.  
13 Yağlı boya tekniğiyle 65x50 cm tuval üzerine bir yakının (arkadaş, aile ferdi vb.) porte uygulamasına başlanması.  
14 Tuval çalışmasının devamı.  
15 Tuval çalışmasının devamı.  
  FİNAL SINAVI– tuval çalışmasının ve verilen ödevlerin tamamlanması ve değerlendirilmesi.

Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri:

  • Öğretim üyesi tarafından verilen tuval ölçüsüne uyulması
  • Yağlı boya tekniğinin aşama aşama uygulanması
  • Ortaya çıkan çalışmanın orjinaline yaklaşma oranı
  • Derse devamlılık ve dersteki performans
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar The list of materials will be shared in the classroom.
Ödevler Until the midterm exam, 5 watercolors each week, after the midterm exam, 2 oil paintings each week.
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı  1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi.         X  
2 Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. X          
3 Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi.   X        
4 Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi.         X  
5 Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. X          
6 Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.         X  
7 Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi.         X  
8 Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi.         X  
9 Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi.   X        
10 Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi.     X      
11 Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi.         X  
12 Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav - - -
Ödev 6 6 36
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     194
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,76
Dersin AKTS Kredisi     8

 

1