20. yy Resim Sanatına yön vermiş Avangard sanat akımlarından Kübizm, Fovizm, Op Art ve Aksiyon Sanatı’nın araştırılıp, tartışılıp, deneyimlenmesini sağlamak. Kazanılan deneyimlerin özgün bir sanatsal ifade yaratımına katkı sağlamasını ve farklı disiplinlerdeki sanat akımlarının öğrenci üzerindeki çok yönlü düşünebilme becerilerinin uygulanması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat kültürü ve sanatsal eleştiri konularında bilgiye sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini be becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri kosunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
9) Sanat tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,5,7,8 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
Güz dönemi içerisinde yapilacak ders içeriklerinin öğrencilere verilmesi.
4 haftayi kapsayacak kubizm konusunun öğrencilere aktarilmasi, haftaya gerekli araştirilmalarin yapilmasi hususunda öğrencilere gerekli bilgilerin verimesi. İlgili konu için gelecek hafta gerekli metaryallerin belirlenmesi. |
|
2 | Kubizm konusu üzerinde çalişilan eskizlerin değerlendirilmesi, eskiz çalişmalarina atölyede devam edilmesi. | |
3 | Eskizlerin kontrolünün yapilmasi min. 10 adet eskiz arasindan iki tanesi seçilip, min.kenarı 100 cm olacak şekilde uygulama- realizasyonunun yapılmasına başlanması. | |
4 |
Realizasyonu yapılan çalışmalara devam edilmesi. Kübizm konusu üzerinde yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.Yeni konu olarak, fovizm akımının tartışılması. Fovizm akımı ile ilgili her öğrenciden otoportre çalışması için eskiz hazırlıkların yapılması.
|
|
5 | Fovist yaklaşımla yaratılan eskizlerinin değerlendirilmesi. Otoportre çalışmalarına başlanması. Değerlendirilen eskizlerden iki adet seçilip, min. 100cm ebatlarında realizasyonuna geçiş yapılacaktır | |
6 | Fovist yaklaşımla üretilmeye başlanan otoportre çalışmalarına devam edilmesi. Gerekli müdehalelerin yapılması. | |
7 | Fovist yaklaşımla üretilmeye başlanan otoportre çalışmalarına devam edilmesi. | |
8 |
ARA SINAV:( Fovist Otoportre ve Sentetik Kübizm üzerine üretilen toplam 4 adet çalışmaların değerlendirilmesi)
Not: Yeni konu olarak Op Art ‘ın belirlenmesi ve tartışılması. Op Art sanat anlayışı ile bağlantılı eskizler için çalışmalara başlanması. Min. 10 adet eskiz çalışması. |
|
9 |
Op Art akımı üzerine yapılan eskizlere devam edilmesi.
Ve seçilen iki eskiz üzerinden min. 100 cm ebatlarında realizasyona geçişinin yapılmasına başlanması. |
|
10 | Op Art yaklaşımla üretilen uygulamaya devam edilmesi. Gerekli müdahalelerin yapılması. | |
11 | Üretilen çalışmaların son kontrolleri yapılıp, çalışmalara devam edilmesi. Yeni konu olarak Action Painting (Aksiyon Sanatı)’in belirlenmesi ve tartışılması. Gelecek hafta için gerekli materyallerin temin edilmesi. | |
12 |
Action Painting – Deneysel uygulamaya geçiş.
(Min:150cm olacak şekilde toplam 2 adet çalışma) |
|
13 | Uygulamaya Devam edilmesi. | |
14 |
Final Sınavı Değerlendirmesi: (Op Art ve Aksiyon Sanatı anlayışından üretilmiş 4 adet çalışmanın değerlendirilmesi)
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
John Berger- Görme Biçimleri
Adnan Turani – Çağdaş Sanat Felsefesi E.H. Gombrich – Sanatın Öyküsü Norbert Lynton – Modern Sanatın Öyküsü |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler |
Kolaj malzemeleri, kağıt, gazete, yapıştırıcı...vs.
-Değişik ebatlarda hazırlanmış tuvaller, resim yapmaya uygun zeminler, eskiz defteri (A4 ebatlarında, çizgisiz her türlü kağıttan yapılabilir bir defter) -Değişik renklerde yağlıboyalar, yardımcı malzemeleri, akrilik boya -Sentetik- samur yağlıboya fıçaları -Boya karıştırmak için, mala -En az 50x35 ebatlarında su kontrasından yapılmış palet, -İnceltici sentetik terebentin(tiner bazlı malzemeler kesinlikle olmaz), haşhaş veya keten yağı, cam kavanozlar. -Bol miktarda temizlik için paçavra bez. 8 Adet min 100 cm olacak şekilde ( Tuval- Mukavva- Mdf...vs) |
Ödevler | Dönem içerisinde en az 40 adet eskiz çalışması hazırlanmalı |
Sınavlar | Arasınav ve Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi | X | |||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi | X | |||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi | X | |||||
5 |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi
|
X | |||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi | X | |||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | X | |||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal,kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi | X | |||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | |||||
12 |
Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |