Tarih öncesi dönemlerden 19. yüzyıl gerçeklik anlayışına kadar olan süreçte, sanatta biçimsel ve kavramsal dönüşümleri inceleyerek sanat tarihinin gelişimine dair bir kavrayış yaratmaktadır. Sanatın gelişimini etkileyen önemli sanatçılar, dönemler ve akımlar; görseller ve metinler üzerinden analiz edilecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,2,5 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
Sanat Sanatçı ve Toplum İlişkileri, Sanat Eserlerinin İncelenmesi, İkonografik İnceleme, Plastik İnceleme.
|
|
2 | Primitif Halk Sanatları, Arkaik Dönem, Klasik Üslup, Barok Üslup Dönemi, Bilimsel Teknoloji Çağı | |
3 |
Ortaçağ ve Erken Rönesans (Geç Gotik) : Gelişimi ve sanatçıları .
Ortaçağ 476-1280 Erken (Ön) Rönesans (geç gotik) 1280-1400 14. Yüzyıl Floransa Okulu |
|
4 |
Ortaçağ ve Erken Rönesans (Geç Gotik) : Gelişimi ve sanatçıları .
Ortaçağ 476-1280 Erken (Ön) Rönesans (geç gotik) 1280-1400 14. Yüzyıl Siena Okulu |
|
5 |
Rönesans, Erken /Yüksek Rönesans: Gelişimi ve sanatçıları. Erken Rönesans 1400-1480
15. Yüzyıl Floransa Okulu 15. Yüzyıl Alman Okulu 15. Yüzyıl Umbria Okulu 15. Yüzyıl Ferrara Okulu 15. Yüzyıl Flaman Okulu 15. Yüzyıl Venedik Okulu |
|
6 |
Rönesans, Erken /Yüksek Rönesans: Gelişimi ve sanatçıları.
Yüksek Rönesans 1470-1520 16. Yüzyıl Roma Okulu 16. Yüzyıl Venedik Okulu 16. Yüzyıl Alman Okulu 16. Yüzyıl Flaman Okulu |
|
7 |
Vize Sınavı
Sınav iki aşamalıdır. Aşamaların vize sınav notuna yüzdelik etkisi dersin öğretim üyesince belirlenir ve ilan edilir.
|
|
8 |
Maniyerizm ve Barok: Gelişimi ve sanatçıları.
17. Yüzyıl İtalya’da Barok Resim 17. Yüzyıl İspanya’da Barok Resim
|
|
9 |
Maniyerizm ve Barok: Gelişimi ve sanatçıları.
17. Yüzyıl Kuzey Avrupa’da Barok Resim 17. Yüzyıl Fransa’da Barok Resim |
|
10 |
Rokoko 1710-1780
Neoklasizm/Realizm / Gerçekçilik / Barbizon Okulu: Gelişimi ve sanatçıları. |
|
11 | Neoklasizm/Realizm / Gerçekçilik / Barbizon Okulu: Gelişimi ve sanatçıları. | |
12 | Yeni – Klasik Okul / Neo – Klasisizm: Jasques – Louis David Yaşamı ve Sanatı | |
13 | Romantizm: Romantik Ressamlar ve Eserleri, William Turner Yaşamı ve Sanatı |
|
14 |
Dönemin genel değerlendirmesi ve konuların tekrar edilerek hatırlanması.
FİNAL SINAVI Sınav iki aşamalıdır. Aşamaların final sınav notuna yüzdelik etkisi dersin öğretim üyesince belirlenir ve ilan edilir.
|
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | ||||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | - | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||