Serigrafi Baskı Resim tekniği ile dönem içerisinde yapılacak çalışmaların asetat veya elek üzerine aktarımı, pozlama-emisyon ve baskı aşamalarının uygulanma yöntemleri, en az 4 renkten oluşan serigrafi baskı çalışmalarının özgün bir şekilde çoğaltılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,3,4,7,14,15 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
. Serigrafi Baskı Resim’in (İpek Baskı’nın) gelişimi.
. Avrupa’da Serigrafi Baskı Resim’in gelişimi. . Türkiye’de Serigrafi Baskı Resim’in gelişimi ve ilk uygulayan sanatçılar. . Serigrafi Baskı Resim Atölyesi’nin kullanım düzeni. . Kişisel kullanım, araç ve gereçlerin tanıtımı. . Serigrafi Baskı Resim Bağlamında yukarıda sözü geçen bilgilerin ve 14 haftalık atölye çalışma programının, elektronik posta yoluyla dersi alan öğrencilere iletimi. |
|
2 |
. Serigrafi Baskı Resim Atölyesi’nde sahip olunması gereken kişisel araç ve gereçlerin tanıtımı.
. Basılması planlanan resim için eskiz çalışmalarına başlanması |
|
3 |
Eskiz çalışmalarına devam edilmesi, yapılacak baskı için uygun eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi.
. Eskiz değerlendirme doğrultusunda araç ve gereçlerin kullanım alanları üzerine egzersiz çalışmaları. . Serigrafi Baskı Resim tekniğinde kullanılan sağlığa zararlı bazı yardımcı malzemelerin tanıtımı ve korunma yöntemlerinin anlatımı.
|
|
4 |
Seçilen eskiz çalışmasının asetata geçirilmesi
Ve basılacak her renk için ayrı ayrı asetat hazırlanması. |
|
5 | Asetat üzerine çizim çalışmalarına devam edilmesi. . İpek kasnak üzerine uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik çözümlemeler. . Atölyede kullanılan baskı kağıtları ve boyalarının (mürekkeplerinin) yapısal özellikleri. |
|
6 |
Asetat üzerine çizim çalışmalarına devam edilmesi.
Emisyon ve pozlama tekniklerinin gösterilimi. . Seçilen renk kalıbının baskıya hazırlık safhalarının uygulamalı anlatımı. . Baskı öncesi gereken araç ve gereçler |
|
7 |
Ara Sınav Değerlendirmesi
-Sınıf Düzeni, Ders içi materyallerin hazırlanmasında ve kullanılmasında gösterilen özen,paylaşım ve temizlik -Ders içi performans ve devamlılık - Baskı öncesi uygulamaların ( eskizlerin asetatlara aktarımış ve ilk rengin uygulanmış olması)tamamlanmış olması . İpek kasnağa uygulanan 1. renk kalıbının baskı uygulaması. . Boyanın (mürekkebin) baskı öncesi renk hazırlığı, boyanın (mürekkebin) kıvamı ve dikkat edilmesi gereken detayları. . Baskı esnasında karşılaşılan sorunlara çözümlemeler. . Baskı sonrası temizliğin uygulamalı anlatımı ve dikkat edilmesi gereken önemli unsurlar. |
|
8 | Çalışmalar devam edilmesi Serigrafi Baskı Resim üretimlerinin değerlendirilmesi. .Serigrafi Baskı Resim’in yapısı gereği, ekstra renk kalıplarının belirlenmesi. |
|
9 | 2. rengin ipek kasnağı üzerine uygulanması ve uygulama yöntemleri. . 2. rengin basım süreci, olabilecek sorunlar ve çözümleri. . Baskı sonrası ipek kasnağın, atölyede kullanılan araç ve gereçlerin, TEMİZLİĞİ ve ÖNEMİ. . İpek kasnağın 3. renk için hazırlanması. . Renk analizinde dikkat edilmesi gereken hususlar. |
|
10 | Çalışmalara devam edilmesi. | |
11 |
3. renk kalıbının baskısı.
. Baskı sırasında oluşabilecek problemlerin tanımı ve uygulamalı çözümleri. . Baskı sonrası ipek kasnağın, araç ve gereçlerin temizliği. . Temizlik esnasında oluşabilecek sorunlar ve çözümlerine yönelik anlatım. . 4. renk için ipek kalıbının hazırlanması. |
|
12 |
4. renk kalıbının baskısı.
. Baskı sonrası ipek kasnağın, kullanım alanlarının, araç ve gereçlerin temizliği. . Serigrafi Baskı Resim olarak üretilmiş çoğaltımların değerlendirilmesi.
|
|
13 | . Serigrafi Baskı Resim’le üretilmiş çoğaltımların temizliği. . Çoğaltım numaralarının, imzaların, üretilen baskı resimler üzerine uygulanması. . Çoğaltımda, numaralandırma ve imzalama sırasında karşılaşabilecek sorunlara karşı çözümlemeler. . Serigrafi Baskı Resim olarak üretilmiş çalışmaların değerlendirilmesi. . Serigrafi Baskı Resim üretimlerin teslim biçimi. . Başarılı bulunan baskı resimden 1 adet seçilip, değerlendirilmesi için hazırlanır.
|
|
14 | FİNAL SINAVI (Dönem içerisinde yapılan baskı resim çalışmasının (en az 4 renkten oluşan- 15 adet) değerlendirilmesi) Değerlendirme Kriteri: -Sınıf Düzeni, Ders içi materyallerin hazırlanmasında ve kullanılmasında gösterilen özen,paylaşım ve temizlik -Ders içi performans ve devamlılık - 15 adet 4 Renkten oluşan baskı çalışmasının sunulması ve içerisinden 1 adet çalışmanın değerlendirilmek üzere ilgili öğretim görevlisine teslimi - Özgün baskı tekniğinin çoğaltma ve sunum standartlarına uygunluk |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler |
15 adet : Amerikan Bristol kağıdı .( 50*35cm-300gr. )
5 Adet : Asetatlı kalem. 10 Adet : A3 Asetat. 1 Adet : 50*35cm Plastik Resim Çantası. |
Ödevler | |
Sınavlar | Özgün Baskı Çalışmasının teslimi |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
4 Renk - (15 adet) Serigrafi Çalışması | 1 | 60 |
Performans | 1 | 20 |
Materyallerin Kullanımı ve Sınıf Düzeni | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |