Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Doğaya ve kültüre dair olanı; bilimsel bilgi, kişisel disiplin ve yaratıcılık içeren uygulamalarla pekiştirerek, kişisel donanımı geliştirmek için zemin hazırlamak ve perspektifler sunmak.
Olaylar ve olgular bütünü olan sanatsal görüşün ve duyuşun farkındalığı için kapı açmak.
Hızlı düşünme, eyleme geçme, sonuç alma vb. değişkenleri işletirken, malzeme bilgisi, teknik, beceri vb. donanımların gelişmesini sağlamak.
Dersin İçeriği:
Doğayla yeniden tanışma, siyah-beyaz, açık-koyu, iki-üç boyut, bir aradalık, kompozisyon vb. ilişkileri, yöntem sabır, ısrar, tesadüf, hata, tartışma vb. içeren atölye uygulamaları, tamamlayıcı ödev çalışmaları ve yaratıcı defter kullanımı (Kes-yapıştır uygulamaları, anlık desenleri vb. içeren, malzeme numuneleri, adres, telefon, kroki vb. gündelik kullanımın da bir belge, kayıt, günlük, keşif alanı, çalışma alanı, özel alan olarak, işlediği) ile deneyimleyerek sürdürülebilir bir hale getirmek.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 1,4,6,7,8,11,12 | 1,2,3,7,8,10,13,14 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
|
16 |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
SIRA | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav (Ara sınava kadar yapılan çalışmalar değerlendirilir) | 1 | 50 |
Değerlendirme Kriterleri
|
||
Final (Ara sınavdan, finale kadar olan çalışmalar değerlendirilir) | 1 | 50 |
Değerlendirme Kriterleri
|
||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | X | |||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | ||||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 6 | 6 | 36 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 194 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
1