Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Türk Sanatı’nın tarihsel gelişimini, zaman-coğrafya ve çağ içerisindeki örnekleri, uygulama ve ifade biçimleri üzerinden sürekliliğinin görülmesi ve Türk Sanatı bilincinin kazandırılması.
Dersin İçeriği:
Türk Sanatı’nın, İslamlıktan öncesi, sonrası, batılı anlayışa yönelme süreci ile Cumhuriyet sonrası dönemlerdeki üretim yöntemleri üzerinden analiz edilmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 4: Yorumlama/Tartışma 5: Sunum 8: Ödev 9: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev, B: Sınav , D:Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
2) Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
3) Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
4) Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
5) Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
6) Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
7) Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
8) Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
9) Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
10) Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümser. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
11) Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. | 2,3,5,9,10 | 1,4,5,8,9 | A,B,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
Dersin ve kaynakların tanıtımı
|
|
2 | İslamlıktan önce Türk Sanatı (Hun, Göktürk ve Uygur Sanatı) ve İslamlıktan sonra Türk Sanatı (Karahanlı ve Gazneli Sanatı) | |
3 | Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçukluları Sanatı | |
4 | Beylikler dönemi ve ilk devir Osmanlı Mimarisi | |
5 | Klasik Osmanlı devri mimarisi ve diğer sanat alanlarının tanıtımı | |
6 | Batıya açılış ve Osmanlı Sanatı | |
7 |
Ara Sınav
|
|
8 |
Osmanlı Minyatür Sanatı, minyatür sanatında batılı etkiler, duvar resmi
|
|
9 | Osmanlı Mimarisinin Olgunluk Dönemi: Mimar Sinan, Son Devir Osmanlı Mimarisi | |
10 | Batılı anlamda Türk Resim Sanatının başlangıcı, askeri ve sivil okullarda sanat eğitimi, Primitifler | |
11 | Cumhuriyet dönemi kültür ve sanat ortamı, Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği | |
12 | D grubu, On’lar Grubu, Yeniler Grubu | |
13 | Türk Resminde soyut eğilimler ve yeni figüratif eğilim | |
14 | Türk Grafik, Seramik, Heykel, Özgün Baskı Sanatına ilişkin genel bir değerlendirme | |
15 |
FİNAL SINAVI
Yazılı Sınav + Araştırma Ödev Teslimi (İngilizce Türkçe) |
|
16 |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Özgün sanat eserleri üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | ||||||
2 | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
3 | Sanat eserlerini eleştirel düşünebilme becerisi. | X | ||||||
4 | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi. | X | ||||||
5 | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi. | X | ||||||
6 | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. | X | ||||||
7 | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi. | X | ||||||
8 | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi. | X | - | |||||
9 | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi. | X | ||||||
10 | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi. | X | ||||||
11 | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi. | X | ||||||
12 | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2